رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی كشور با اعلام كاهش 11 درصدی فوتی‌های ترافیكی فروردین 88 نسبت به 87، از آغاز امداد نوروزی امسال از 25 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه خبر داد.

دكتر غلامرضا معصومی در گفت‌وگو با  ایسنا، با اعلام آغاز امداد نوروزی از 25 اسفند ماه جاری، گفت: امداد نوروزی امسال نیز مانند سال‌های گذشته از اواخر اسفند ماه آغاز و تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد داشت. اورژانس‌های پیش بیمارستانی، پلیس راه، راهداری و هلال احمر به عنوان ارگان‌های اصلی درگیر در بحث امداد نوروزی مطرح هستند.

وی با بیان این كه امداد نوروزی همزمان با پایان امداد زمستانی آغاز می‌شود، یادآور شد: امداد زمستانی از 15 آذر ماه آغاز شده كه تا 25 اسفند ادامه دارد و متعاقب آن به دلیل افزایش تعداد سفرها در ایام نوروز، بحث امداد نوروزی آغاز می‌شود.

دكتر معصومی با اشاره به مراسم افتتاحیه امداد نوروزی همزمان با 24 اسفند ماه و در پلیس راهور در بلوار مرزداران، ادامه داد: در بحث امداد نوروزی سال جاری، مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور برای ایجاد بیش از 150 ایستگاه سلامت در مكان‌های پرازدحام و جاده‌های شلوغ اقدام كرده‌اند. این در حالی است كه سال گذشته 108 ایستگاه سلامت برپا شد. این چادرها عملا در مكان‌هایی كه اورژانس پایگاه ندارد به منظور رفاه حال هموطنان و خدمت‌رسانی سریع‌تر دایر می‌شود.

آماده باش 970 پایگاه جاده‌ای اورژانس در ایام نوروز

وی با بیان این كه برخی از پایگاه‌های سلامت امداد نوروزی واجد پزشك هستند، افزود: به این ترتیب عملا درمان‌های سرپایی در جاده انجام و نگرانی مسافران در جاده كمتر می‌شود. بحث پایگاه‌های سلامت امداد نوروزی در كنار بیش از970 پایگاه جاده‌ای اورژانس در سراسر كشور است. پایگاه‌های جاده‌ای اورژانس در ایام نوروز در آماده‌باش كامل هستند.

 كاهش 4 درصدی فوتی‌های ترافیكی امسال نسبت به سال گذشته

رییس اورژانس كشور از كاهش 11 درصدی فوتی‌های ترافیكی فروردین 88 نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در فروردین سال 87، دو هزار و 114 فوتی و در مدت مشابه سال جاری یكهزار و 791 مورد فوتی ناشی از حوادث ترافیكی گزارش شده است. در مجموع آمار فوتی‌های ترافیكی امسال (تاكنون) نسبت به سال گذشته 4 درصد كاهش داشته است.

آماده ‌باش كامل اورژانس‌های بیمارستانی در ایام عید

دكتر معصومی در ادامه با اعلام آماده ‌باش كامل اورژانس‌های بیمارستانی طی ایام نوروز، گفت: به لحاظ تامین نیروی تخصصی بیمارستان‌ها نیز هماهنگی‌های لازم با مركز توسعه شبكه انجام و به بیمارستان‌ها ابلاغ شده كه طی ایام نوروز باید از برنامه شیفت منظم برخوردار باشند و همه بیمارستان‌ها باید در این ایام، تخصص‌های لازم بویژه تخصص‌های مرتبط با تصادفات تامین باشند. بی‌تردید در بازدیدهای نوروز امسال از دانشگاه‌های علوم پزشكی، این مسایل مد نظر قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha