یک متخصص جراحی مغز و اعصاب گفت: تغذیه متعادل شامل تمامی گروههای غذایی، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی و همچنین ورزش منظم و متعادل در کنترل علائم مبتلایان به بیماری پارکینسون نقش مؤثری دارد.

دكتر بهروز محمدی در گفت وگو با ایسنا، پارکینسون را بیماری تحلیل بخشی از مغز عنوان کرد و افزود: در این بیماری، تعادل برخی مواد شیمیایی موجود در مغز مختل و موجب بروز پاره‌ای از علائم در فرد مبتلا می‌شود.

وی عمده‌ترین عامل ایجاد پارکینسون را ناشناخته دانست و اظهار کرد: در برخی موارد، نقش زمینه ارثی در ابتلا به این بیماری مشاهده می‌شود اما باز هم به طور قطع نمی‌توان بر روی این عامل تأکید کرد.

دكتر محمدی یادآورشد: ممکن است یکسری عوامل سمی از جمله برخی مواد مخدر در ابتلا به پارکینسون نقش داشته باشند.

این پزشک متخصص لرزش‌های بارز، سفتی عضلات، کندی حرکت را از جمله علائم قابل مشاهده در مبتلایان به پارکینسون برشمرد و تصریح کرد: ضعف و بیماری، خیرگی چشم، کاهش پلک زدن، ثابت شدن حالت صورت، قامت خمیده، کشیده شدن پاها بر روی زمین، افزایش ترشحات بزاق، غذا خوردن طولانی در پی اختلالات در زمینه بلعیدن و جویدن، افسردگی، ناتوانی جنسی، فراموشی و اختلال در صحبت کردن از دیگر علائم این بیماری است.

دكتر محمدی با بیان اینکه پارکینسون در سنین بالای میانسالی شایع‌تر است، افزود: البته در موارد نادر نیز در جوان‌ترها ممکن است بیماری پارکینسون با عنوان پارکینسون جوانان مشاهده شود.

وی معاینات فیزیکی و بررسی علایم موجود را راه تشخیص بیماری پارکینسون دانست و ادامه داد: در حال حاضر درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد و درمانهای موجود صرفاً در جهت کاهش علایم بیماری و درمان علامتی است.

این متخصص مغز و اعصاب، پارکینسون را بیماری پیشرونده دانست و تصریح کرد: با ادامه روند بیماری، فرد بیمار به مرور کارایی و عملکرد قبلی خود را از دست می‌دهد و ممکن است زمین گیر شود.

وی  بر لزوم انجام فعالیت‌های متعادل نظیر مطالعه توسط  مبتلایان به این بیماری تأكید كرد و گفت: این بیماران حتی‌الامکان سعی کنند، خانه نشین نشده و خود را در خانه محبوس نکنند و به فعالیت خود ادامه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha