سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
کد خبر: 193352

متخصص بیماری‌های داخلی و غدد با اشاره به اینکه سالانه حدود ۱۰ هزار مورد جدید سرطان سینه در کشور شناسایی می‌شود، گفت: بلوغ زودرس، نازایی، سابقه فامیلی و استفاده بی‌رویه از چربی حیوانی از عوامل خطر در این بیماری به شمار می‌رود.

ابتلای سالانه ۱۰ هزار نفر به سرطان سینه

سلامت نیوز:متخصص بیماری‌های داخلی و غدد با اشاره به اینکه سالانه حدود ۱۰ هزار مورد جدید سرطان سینه در کشور شناسایی می‌شود، گفت: بلوغ زودرس، نازایی، سابقه فامیلی و استفاده بی‌رویه از چربی حیوانی از عوامل خطر در این بیماری به شمار می‌رود.

مهران زمان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در ارتباط با اینکه سرطان سینه چگونه در افراد آغاز می‌شود، گفت: سرطان سینه رشد بدخیم سلول‌های سرطانی در بافت پستان است که در بیماری سرطان سلول‌ها به صورت کنترل نشده‌ای رشد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سرطان سینه یکی از سرطان‌های شایع در بین زنان محسوب می‌شود، گفت: اما با این وجود سرطان سینه در میان مردان نیز دیده می‌شود. همچنین این سرطان از شایع‌ترین سرطان‌های زنان در ایران به شمار می‌رود. به طوری که طبق مطالعات انجام گرفته سالانه حدود 10 هزار مورد جدید سرطان سینه در کشور شناسایی می‌شود.

متخصص بیماری‌های غدد و داخلی اضافه کرد: شیوع سرطان سینه نیازمند توجه و برنامه‌ریزی بسیار گسترده در این حوزه است و امروزه با استفاده از روش‌های غربالگری تشخیص زودرس و پیشرفت در روش‌های درمانی تحول بزرگی در تشخیص و درمان این بیماری ایجاد شده است.

زمان‌زاده در مورد اینکه چگونه می‌توان متوجه سرطان سینه شد، گفت: نازایی، انجام اولین زایمان در سن 25 سالگی، بلوغ زودرس و سابقه فامیلی که بیشتر در مادر، خواهر یا دختر باشد از بیشترین و مهمترین عواملی بوده که خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش می‌دهد.

وی اضافه کرد: دیررس بودن یائسگی، استفاده زیاد و بی‌رویه از چربی حیوانی و داشتن برخی از بیماری‌های خوش‌خیم در ناحیه سینه از دیگر مهمترین عوامل خطر ابتلا به سرطان سینه به شمار می‌رود.

متخصص بیماری‌های غدد در پایان خاطرنشان کرد: البته باید توجه داشت که وجود این موارد در انسان به معنی ابتلای قطعی فرد به سرطان سینه نبوده و تمامی این موارد صرفاً احتمال بروز این بیماری را افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha