رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس از افزودن 600 میلیارد تومان به سر جمع اعتبارات حوزه سلامت در بودجه 89 خبر داد و گفت: بدین ترتیب سرجمع اعتبارات حوزه سلامت در بودجه 89 به حدود 10 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

دكتر سید شهاب الدین صدر در گفت‌وگو باایسنا، با بیان این كه بخش عمده‌ای از پیشنهادات كمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای بودجه 89 حوزه سلامت در كمیسیون تلفیق تصویب شد، گفت: به این ترتیب در اصلاحیه‌های جدید به بودجه‌ای كه دولت برای بخش سلامت به مجلس ارائه كرده بود، 600 میلیارد تومان اضافه شد، بخشی از این رقم از افزایش مالیات بر سیگار و نوشابه‌های گازدار و بخشی دیگر نیز از درآمدهای دیگر است.

وی گفت: این 600 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف بهداشت، سلامت، پزشك خانواده‌، هلال احمر، درمان بیماری‌های خاص و .... تقسیم شده است، به عنوان مثال حدود 100 میلیارد تومان به اعتبارات اجرای طرح پزشك خانواده‌ و 150 میلیارد تومان نیز به اعتبارات هلال احمر افزوده شده است. در مجموع اعتبارات حوزه سلامت بیش از 9 هزار میلیارد تومان بود كه با اصلاحیه‌های صورت گرفته سر جمع اعتبارات حوزه سلامت حدود 10 هزار میلیارد تومان شده است.

رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به مصوبه‌های مجلس در رابطه با اجرای طرح پزشك خانواده‌ و گسترش آن به شهرها در بودجه 89، تصریح كرد: علاوه بر افزودن 100 میلیارد تومان به اعتبارات اجرای طرح پزشك خانواده‌ برای خرید خدمت از بخش‌های مختلف، تجمیعی در اعتبارات و صندوق مربوط به این امر نیز صورت گرفته است، تا اعتبارات آن در یك جا تجمیع شود؛ چرا كه اكنون مشكل پزشك خانواده‌ آن است كه اجرای آن با وزارت بهداشت بوده، اما اعتبارات آن در صندوق‌های دیگر است، این امر ناهماهنگی‌هایی را ایجاد كرده و مشكلاتی را در اجرای طرح «پزشك خانواده‌» به دنبال داشته است. در مجموع در بودجه 89 علاوه بر تقویت اعتبارات پزشك خانواده، ساز و كار اجرای آن نیز اصلاح شده است. بنابراین پیش‌بینی می‌شود، برای سال آینده با همكاری وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و رفاه و تامین اجتماعی، طرح پزشك خانواده‌ در وضعیت مطلوب‌تری پیش رود.

وی در ادامه با اشاره به كسری بودجه وزارت بهداشت در سال جاری، اظهار كرد: وزارت بهداشت برای جبران یكهزار و 200 میلیارد تومان از كسری‌های حوزه سلامت با معاونت برنامه‌ریزی‌ و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به توافق رسیده است، در چند روز اخیر رقمی كه وزارت بهداشت با دولت به توافق رسیده و تصویب شده بود را دوباره از طریق كمیسیون دنبال كردیم كه تا چند روز باقی مانده از سال 88 این رقم به وزارت بهداشت پرداخت شود تا این وزارتخانه بتواند بدهی‌های خود را بپردازد. وزارت بهداشت در این زمینه مشكلی نخواهد داشت، كمیسیون بهداشت مجلس دستورهای جدیدی برای آنها گرفته تا وضع بیمارستان‌های دولتی بهتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha