به گزارش سلامت نیوز: كارشناسان مراكز كنترل و پیشگیری امراض در آمریكا توصیه كرده‌اند كه برای رفتن به استخر، دریاچه و یا دریا‌ها حتما حوله و كرم ضدآفتاب به همراه داشته باشید و نسبت به این امر كه با چند تن دیگر در آب مشترك شنا می‌كنید

چه مواردی در استخرهای عمومی باید رعایت شود

هوشیار و گوش به زنگ باشید. كارشناسان این مراكز اعلام كردند كه استخرهای عمومی در ایالات متحده با افزایش تعداد مبتلایان به بیماریهای آب‌های تفریح‌گاهها روبرو هستند كه دلیل آن وجود میكروارگانیسم‌ها در این آبهاست.

این روند نگران‌كننده است چرا كه این ارگانیسم‌ها می‌تواند باعث بروز بیماریهای جدی و حتی موجب مرگ افراد شوند. از آنجا كه تعداد افراد مراجعه‌كننده به این استخرها و تفریح‌گاههای آبی عمومی در آمریكا روبه افزایش است، این مراكز مردم را به توجه بیشتر به بهداشت آبی كه در آن شنا می‌كنند، توصیه می‌نمایند.به گفته یك اپیدمیولوژیست آمریكایی، شنا كردن ورزش مهمی است كه باید برای بهره‌مندی از مزایای آن ادامه پیدا كند، اما حقیقت این است كه بسیاری از كشورها به بهداشت این تفریح‌گاهها توجه نمی‌كنند. به گفته این كارشناس اعتماد به این كلر می‌تواند تمام آلودگی‌های خطرزای این آبها را از بین ببرد یك تصور غلط است و به علاوه حتی اگر این قبیل امور رعایت شود باز نمی‌توان از عدم وجود فضولات و پس مانده‌های انسانی در این آبها اطمینان حاصل كرد.

تمام میكروارگانیسم‌های بیماریزا از قبیل باكتریها، ویروس‌ها، تك یافته‌ای‌ها و كرم‌ها در پس مانده‌های انسانی وجود دارند كه به راحتی از طریق این آبهای عمومی منتقل می‌شوند.از مهمترین دستورالعمل‌های بهداشتی كه در این زمینه ارایه شده، می‌توان به نكات زیر اشاره كرد:

1- اگر به بیماری اسهال مبتلا هستید از رفتن به داخل آب خودداری كنید. توجه به این امر به ویژه برای كودكانی كه هنوز پوشك می‌شوند مهم است، چرا كه ممكن است در صورت وارد شدن به داخل آب، محیط را آلوده كرده و دیگران را بیمار كنند.

2- آب استخر را به هیچ وجه وارد دهان نكنید.

3- بهداشت خود را به دقت رعایت كنید. پیش از شنا حتما دوش بگیرید و دست‌های خود را پس از اجابت مزاج بشویید. آلودگی‌های پوست بدن شما به راحتی در آب منتقل می‌شود.

4- حتما كودكان خردسال خود را در فواصل زمانی كوتاه حمام كرده و پوشك آنها را عوض كنید. اگر منتظر بمانید تا خود آنها اعلام نیاز كنند، حتما دیر شده است.

5- پوشك كودكان را در كنار استخر عوض نكنید و حتما به سرویس بهداشتی مراجعه كنید، چرا كه آلودگی از روی سطح و اجسام قابل انتقال است.

6- كودكان را قبل از وارد شدن به آب با آب و صابون تمیز بشویید. همچنین كارشناسان آژانس حفاظت محیط زیست آمریكا در مورد شنا كردن در آب‌های آزاد مانند دریاچه و دریاها رعایت نكاتی را ضروری می‌دانند كه در ذیل مطرح شده است.

1- از شنا كردن بلافاصله پس از بارش باران در آب‌های آزاد خودداری كنید. باران عمدتا آلودگی‌ها را شسته و به نزدیكی زمین‌های اطراف دریاچه‌ها، رودخانه‌ها، دریاها و نهرها می‌آورد.

2- مراقب وجود لوله‌های پوسیده در كنار دریا باشید و هرگز در نزدیكی آنها شنا نكنید چرا كه آبی كه از این لوله‌ها خارج می‌شود حاوی آلودگی‌های بسیاری است.

3- از شناكردن در آب‌های حاوی زباله، مواد چربی و سایر پس مانده‌های جامد خودداری كنید،‌ این آبها حاوی میكروارگانیسم‌های بیماریزا هستند.


به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پزشكان ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha