هم‌اکنون بزرگ‌ترین مشکل ما انکارکردن است. نمی‌خواهیم واقعیت‌ها را قبول کنیم که انتقال ایدز از طریق روابط جنسی پرخطر در جامعه ما وجود دارد. هنوز هم که هنوز است انکار می‌کنند که شیوع اچ‌آی‌وی از راه تماس جنسی پرخطر وجود دارد و بدتر از آن، هیچ نوع آموزشی نه از سوی آموزش‌و‌پرورش و نه از سوی رسانه‌ها درباره انتقال ویروس ایدز از طریق موج سوم یا انتقال از راه تماس جنسی پرخطر داده نمی‌شود.

دیگر زمان پنهانکاری درباره ایدز نیست

سلامت نیوز: هم‌اکنون بزرگ‌ترین مشکل ما انکارکردن است. نمی‌خواهیم واقعیت‌ها را قبول کنیم که انتقال ایدز از طریق روابط جنسی پرخطر در جامعه ما وجود دارد. هنوز هم که هنوز است انکار می‌کنند که شیوع اچ‌آی‌وی از راه تماس جنسی پرخطر وجود دارد و بدتر از آن، هیچ نوع آموزشی نه از سوی آموزش‌و‌پرورش و نه از سوی رسانه‌ها درباره انتقال ویروس ایدز از طریق موج سوم یا انتقال از راه تماس جنسی پرخطر داده نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه وقایع اتفاقیه، درحال‌حاضر، هم آمار و هم واقعیت‌های موجود در جامعه ایرانی نشان می‌دهند که ایدز با سرعت خاصی در جامعه ایران در حال پیشروی است؛ اینکه مسئولان وزارت بهداشت هر سه ماه یک‌بار یا هر 6 ماه یک‌بار اقدام به ارائه آمار انتقال ایدز می‌کنند، اتفاق تازه‌ای نبوده و فقط ارائه آمار نیز راهگشا نیست.

در رابطه با پیشروی ایدز باید گفت؛ هم‌اکنون  بزرگ‌ترین مشکل ما انکارکردن است. نمی‌خواهیم واقعیت‌ها را قبول کنیم که انتقال ایدز از طریق روابط جنسی پرخطر در جامعه ما وجود دارد. هنوز هم که هنوز است انکار می‌کنند که شیوع اچ‌آی‌وی از راه تماس جنسی پرخطر وجود دارد و بدتر از آن، هیچ نوع آموزشی نه از سوی آموزش‌و‌پرورش و نه از سوی رسانه‌ها درباره انتقال ویروس ایدز از طریق موج سوم یا انتقال از راه تماس جنسی پرخطر داده نمی‌شود؛ درحالی که ارتباط جنسی یک غریزه طبیعی است و در تمام متون دینی از جمله رساله‌های عملیه نیز راجع به آن صحبت شده است. دین راجع به مسائل جنسی خیلی شفاف صحبت کرده اما سؤال ما این است که چرا آموزش‌و‌پرورش راجع به رفتارهای جنسی آموزش نمی‌دهد؟ چرا پدر و مادرها با بچه‌ها درباره مسائل جنسی صحبت نمی‌کنند؟


چرا رســـانه‌ها به این مســـائل نمی‌پردازند و چـــرا آموزش‌و‌پرورش، مهارت‌های خوب زندگی‌کردن را به بچه‌ها یاد نمی‌دهد؟ آسیب‌های اجتماعی در همه جوامع وجود دارند، باید قدرت نه گفتن را به بچه‌ها یاد داد و آموخت که بی‌بند‌و‌باری چیست. وقتی چیزی از رفتارهای جنسی نمی‌دانند، وارد جامعه که می‌شوند، این مسائل پیش می‌آید.


الان هم که رفتار جنسی پرخطر در جامعه وجود دارد، باید بیشتر در موردش اقدام شود اما باز هم قبول‌نکردن و انکارش، بزرگ‌ترین ضربه‌ای است که به جامعه و جوانان می‌زند؛ بنابراین من علت اصلی این روند رو به افزایش ایدز را در درجه اول، ناآگاهی جوانان در مورد رفتارهای جنسی پرخطر می‌دانم. متأسفانه به نظرم کم‌کاری آموزش‌و‌پرورش و رسانه‌ها موجب ناآگاهی جوانان درباره رفتارهای جنسی شده است.


از سوی دیگر هم متأسفانه افرادی که از راه تماس جنسی مبتلا می‌شوند چون هیچ نوع آموزشی به آنها داده نمی‌شود و هیچ‌وقت به فکر ابتلا به این بیماری نیستند و اصلا فکر نمی‌کنند ایدز وجود دارد؛ بنابراین به دنبال آزمایش نمی‌روند. به تازگی به همین دلیل، من مریض‌هایی را می‌بینم که همگی جوان هستند و در مرحله پیشرفته ایدز نزد ما می‌آیند؛ بنابراین تلفاتی هم که موج سوم به دنبال خواهد داشت به دلایلی که گفتم بیشتر از این خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha