شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 194758

اما برخلاف این گمانه‌زنی‌ها و تصورات، وزیر فدرال محیط زیست آلمان که ظاهری مردانه دارد، یک زن است و باربارا هندریکس نام دارد. تیر دلواپسان روز پنجشنبه با قدرت هر چه تمام‌تر به سنگ خورد و برخی از آنان وادار به عذرخواهی از برداشت نادرست خود از این عکس شدند.

ناکامی هجمه دلواپسان به معصومه ابتکار

سلامت نیوز:مخالفان دولت در القای دست دادن ابتکار با وزیر مرد آلمانی ناکام شدند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان باز هم دلواپسان و باز هم یک عکس ! این بار معصومه ابتکار بود که در سیبل هجمه مخالفان دولت قرار گرفت؛ آن هم برای تصویری که نشان می‌داد او با یک آلمانی دست داده است که از قضا این فرد آلمانی وزیر فدرال محیط زیست، حفظ طبیعت، ساختمان و ایمنی هسته‌ای این کشور بوده است. شایعات و هجمه‌ها هم پس از اخبار ساعت ۱۴ صداوسیما آغاز شد که در خبری معصومه ابتکار در جریان سفر به آلمان با وزیر آلمانی دست می‌دهد. پس از پخش این گزارش ویدئویی از آلمان، بسیاری از مردم و صفحات مجازی در شبکه‌های اجتماعی دچار شبهه شدند که آیا خانم ابتکار با یک مرد دست داده است؟


البته دلواپسان مطابق معمول سوال طرح شده در اذهان را پاسخ ندادند، بلکه با خوشحالی این موضوع را تبدیل به برنامه جدیدی برای هجمه به دولت روحانی کردند و با انتشار چندین عکس فتوشاپی از مسئولان دولت اصلاحات مدعی شدند حامیان اصلاحات و روحانی چندان به موضوعات دینی اهمیت نمی‌دهند و دست دادن با نامحرم برای آنها بدون اشکال است!

جالب اینجا بود که دلواپسان در این میان به موضوعات دیگری هم پرداختند، مثلا در زیر این عکس که در صفحات مجازی به‌ویژه تلگرام منتشر کرده بودند، نوشتند:«باز صداو سیمای میلی، به‌صورت میلی آبروی یکی از مسئولان نظام را ریخت!» یا نوشتند:«ننگ بزرگ در دولت تدبیر و امید! دست دادن معصومه ایتکار معاون حسن روحانی با یک مقام آلمانی!!»

باشگاه خبرنگاران هم با انتشار تصاویری از ابتکار و وزیر آلمانی نوشت:«ابتکار رئیس سازمان محیط زیست که برای دیدار کاری به آلمان رفته بود، بیانیه مشترکی با وزیر محیط زیست آلمان امضا کرد و با او دست داد.»


شرمندگی دلواپسان از ندیدن واقعیت
اما برخلاف این گمانه‌زنی‌ها و تصورات، وزیر فدرال محیط زیست آلمان که ظاهری مردانه دارد، یک زن است و باربارا هندریکس نام دارد. تیر دلواپسان روز پنجشنبه با قدرت هر چه تمام‌تر به سنگ خورد و برخی از آنان وادار به عذرخواهی از برداشت نادرست خود از این عکس شدند.


تلاش دلواپسان برای کمرنگ کردن گاف!
اما ظاهرا دلواپسان پس ازاین ناکامی به هجمه‌های خود ادامه دادند تا شاید از غلظت رسوایی در تشخیص ندادن چهره مرد و زن بکاهند که در این راستا با انتشار تصاویری از معصومه ابتکار در آلمان نوشتند: «شب‌های آلمان؛ در حالی که گرد و غبار امان مردم برخی از استان‌های کشور را گرفته، ابتکار در اروپا در حال رایزنی سیاسی به اسم محیط زیست به سر می‌برد.» که این بار هم نوشتار و القائات آنها از ذره‌ای صداقت و حقیقت برخوردار نبود؛ چرا که نتیجه مذاکرات رئیس سازمان محیط زیست در خبرگزاری‌ها منتشر شده است و نشانی از رایزنی سیاسی و ملاقات با مسئولان غیرمرتبط با محیط زیست کشور آلمان ندارد که از آن جمله می‌توان دیدار روز گذشته او با اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان اشاره کرد.

شاید در نگاه اول تصور شود دیدار با وزیر خارجه یک کشور اروپایی ارتباطی با محیط زیست ندارد و باید رایزنی‌های سیاسی در این جلسه که زمان آن ۲ ساعت اعلام شده، صورت گرفته باشد اما رئیس سازمان محیط زیست پس از این دیدار از احتمال مشارکت کشور آلمان در احیای تالاب بین‌المللی‌هامون به عنوان ذخیره زیست کره یونسکو خبر داد.

معصومه ابتکار در پست اینستاگرامی خود با اشاره به دیدارش با اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان، نوشت: در دیدارم با اشتان مایر تاکید کردم که باید همکاری‌ها زمینه‌ساز بهره‌مندی ایران از فناوری‌های پاک و سازگار با محیط زیست باشد که اکنون با عوارض گرمایش جهانی و پدیده‌هایی مانند ریزگردها روبه‌روست. وی در این دیدار به جایگاه ایران در منطقه و تجربیات موفقی که در جذب همکاری‌های بین‌المللی از جمله درباره دریاچه ارومیه با سازمان ملل و ژاپن داشته اشاره کرده است. و اشتاین مایر هم«با ابلاغ سلام و درود ویژه خود به رئیس‌جمهور روحانی و دکتر جواد ظریف، بر ضرورت برطرف کردن موانع بانکی و مالی که بعضا در بانک‌های بزرگ اروپایی مشاهده می‌شود تاکید کرد و قول مساعد برای حل آن به‌ویژه برای حضور شرکت‌های محیط زیستی آلمان در ایران داد.»


او از امضای بیانیه مشترکی هم با باربارا هندریکس، همان وزیری که چهره مردان اش بهانه هجمه دلواپسان به دولت شد، خبر داد و نوشت: «اهم مفاد بیانیه مشترک و زمینه‌های همکاری عبارتند از طبیعت، حفظ تنوع زیستی و بهبود زیست بوم‌های منطقه‌ای، حفاظت از پارک‌های ملی و مناطق حفاظت شده، حفاظت از جو زمین از طریق مقابله با تغییرات آب و هوا، ارزیابی بهبود اثرات زیست محیطی، حفاظت از محیط زیست دریایی و مناطق ساحلی، مقابله با بیابان زایی، مدیریت آلودگی آب و خاک، مدیریت سازگار با محیط زیست، مدیریت پسماندها و مواد شیمیایی خطرناک، بهره‌برداری از شیوه‌های پایش زیست‌محیطی و...»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha