براساس یک گزارش یونیسف که روز جمعه پیش از روز جهانی دختران انتشار یافت، دختران پنج تا 14ساله 40درصد بیشتر از پسران هم‌سن خود برای کارهای مجانی و رایگان داخل خانه وقت می‌گذارند و فرصت کمتری برای آموزش و لذت بردن از دوران کودکی خود دارند.

تلف شدن روزانه 160میلیون ساعت از وقت دختران برای کار در خانه

سلامت نیوز:براساس یک گزارش یونیسف که روز جمعه پیش از روز جهانی دختران انتشار یافت، دختران پنج تا 14ساله 40درصد بیشتر از پسران هم‌سن خود برای کارهای مجانی و رایگان داخل خانه وقت می‌گذارند و فرصت کمتری برای آموزش و لذت بردن از دوران کودکی خود دارند.

به گزارش ایرنا از بنیاد تامپسون رویترز لندن، صندوق کودکان سازمان ملل گفت: دختران، 160‌میلیون ساعت در روز بیشتر از پسران در کارهای منزل، نظیر پخت و پز، نظافت، مراقبت از اعضای خانواده و جمع‌آوری آب و هیزم مشارکت دارند. بخش عمده‌ای از گزارش یونیسف که به دختران آسیای جنوبی، خاورمیانه و بخش‌هایی از آفریقا اختصاص یافته همچنین حکایت از آن دارد که دختران 10 تا 14‌ساله بار کارهای سنگین و نامناسب با سن خود را در کشورهایی چون بورکینافاسو، یمن و سومالی بر دوش می‌کشند.

آنجو مالهوترا؛ مشاور بخش جنسیت اصلی یونیسف می‌گوید: بار بیش از حد کارهای بدون مزد داخل خانه از اوایل کودکی شروع و پس از رسیدن دختر به سن بلوغ افزایش می‌یابد. در نتیجه، دختران فرصت‌های مهم خود را برای آموزش، رشد و لذت عادلانه از دوران کودکی فدا می‌کنند.

این توزیع کار ناعادلانه در بین کودکان باعث تفکیک جنسیت کلیشه‌ای شده و بار زنان و دختران در تمام نسل‌ها را مضاعف و دوچندان می‌کند.

تحلیلگران گفتند: نابرابری جنسیتی همچنان چالش مهمی در اجابت مجموعه‌ی تازه‌ای از اهداف سازمان ملل است که سال گذشته برای پایان دادن به فقر مطلق و پرداختن به عدم فرصت برای زنان و اعمال خشونت علیه آنان تا سال 2030 توافق شده است.

روز بین المللی دختر که یازدهم اکتبر است، در سال 2011 از سوی سازمان ملل برای به رسمیت شناختن حقوق 1.1میلیارد دختر در سراسر جهان و چالش‌های پیش روی آنان تعیین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha