نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها، در نطق پیش از دستور خود در سی و دومین اجلاس عمومی شورای عالی استانها با طرح سوالی مبنی بر آیا می دانیم که سونامی ۲۰ میلیون بیکار در راه است؟! گفت: این مهم متاسفانه به همراه خود پیامدهای ناخوشایندی از قبیل فقر اقتصادی، مشکلات روحی و روانی، افت ارتباطات خانوادگی و عدم توجه به بنیان خانواده را در پی دارد.

سونامی ۲۰ میلیون بیکار و پیامدهای ناخوشایندش

سلامت نیوز:نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها، در نطق پیش از دستور خود در سی و دومین اجلاس عمومی شورای عالی استانها با طرح سوالی مبنی بر آیا می دانیم که سونامی ۲۰ میلیون بیکار در راه است؟! گفت: این مهم متاسفانه به همراه خود پیامدهای ناخوشایندی از قبیل فقر اقتصادی، مشکلات روحی و روانی، افت ارتباطات خانوادگی و عدم توجه به بنیان خانواده را در پی دارد.


به گزارش مهر، ایرج سلیمان زاده، اظهارداشت: چندین سال است که در جامعه شورایی درباره مشکلات و مسائل اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی کشورمان در راستای منویات مقام معظم رهبری صحبت می‌کنیم و جالب این جاست که هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد.


سلیمان زاده با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به نصب العین قرار دادن سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران گفت: بگوئید در این مدت چه کرده‌ایم؟ درست است که می‌گوئیم همه در حد توان تلاش می‌کنیم ولی باید متذکر شد که تباهی یک جامعه درهر حال از کوتاهی مدیران اجرایی و نخبگان آن است.

نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها بیکاری، طلاق، سرطان و اعتیاد را از مهم ترین مشکلات استانهای کشور عنوان کرد و اضافه کرد: آیا می دانیم که سونامی ۲۰ میلیون بیکار در راه است؟ متاسفانه به همراه خود پیامدهای نا خوشایندی از قبیل فقر اقتصادی، مشکلات روحی و روانی، افت ارتباطات خانوادگی، مشاجره، عدم توجه به بینان های خانواده و غیره را در پی دارد.

سلیمان‌زاده درادامه خطاب به مسئولین کشوری بیان کرد: آیا نا امیدی روز افزون دختران تحصیل‌کرده از پیدا کردن کار مناسب و ازدواج را حس می کنید؟ آیا آمار خودکشی را در کشورمان دارید؟ بایستی خدمت‌تان عارض شوم که مسئولان به هشدارهایی که به آنها داده می شود توجه نمی کنند؛ این ماجرا به شدت خطرناک است و باید فکری به حال آنها کرد.


او در ادامه نطق پیش ازدستور خود در سی و دومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها به مباحث مختلف حوزه انتخابیه خود اشاره کرد وگفت: آذربایجان غربی سه مرز مشترک با دیگر کشورها دارد و استانی با شرایط جغرافیایی و سوق‌الجیشی است.


عضو شورای عالی استان‌ها ادامه داد: آذربایجان غربی فرهنگ و سنن و آداب مشترک با کشورهای همجوار دارد و دروازه تهاجم غرب و دشمن است. می گویند آذربایجان غربی تمدن اقوام و مذاهب فرهنگ هاست. قطب گردشگری ایران زمین است و دارای منابع غنی زیر زمینی و درکشاورزی و در تولید سیب و انگور، چغندر قند کم نظیر است. چشم و سنگرایران اسلامی است. سلیمان‌زاده با بیان اینکه آیا مسئولان تا به حال حساسیت استان را درک کرده اند و بودجه ای در خور برای مدیریت و استفاده بهینه ازبخش های فوق الذکر اختصاص داده اند؟ افزود: بایستی یک انقلاب فرهنگی از طرف دولت تدبیر و امید صورت گیرد تا بلکه اندکی از دردهایی از مردم منطقه کاسته شود.

لذا بر این اساس تعجیل در فراهم آوری زیرساخت‌های ریلی، جاده ای و توسعه اماکن اقامتی و توریستی و تخصیص اعتبار برای حمایت گردشگر سد حسنلو و حفاری در تپه حسنلو را پیشنهاد می کنم.


او در ادامه خطاب به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: بیکاری افراد تحصیلکرده در استان‌مان قابل تحمل نیست.
عضو شورای عالی استان‌ها به وزیر بهداشت نیز افزود: سرطان در استان آذربایجان غربی همچون سایر نقاط کشور به خصوص در قشر بانوان تلفات زیادی می‌گیرد، این موضوع نیازمند پیگیری و علت‌یابی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha