یک نوجوان ۱۸ ساله هندی که در پایین ستون فقراتش "دمی" به طول ۲۰ سانتیمتر داشت تحت عمل جراحی قرار گرفت و پزشکان این "دم" را قطع کردند.

پزشکان هندی "دمِ" ۲۰ سانتیِ نوجوانی را قطع کردند

سلامت نیوز:یک نوجوان ۱۸ ساله هندی که در پایین ستون فقراتش "دمی" به طول ۲۰ سانتیمتر داشت تحت عمل جراحی قرار گرفت و پزشکان این "دم" را قطع کرد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این دم از ۱۴ سالگی در پشت این نوجوان شروع به رشد کرد و از آن زمان تا کنون طول آن به ۲۰ سانتیمتر رسید.

تاکنون او و خانواده‌اش که ساکن "ناگپور" در هند هستند، این موضوع را به دلیل آن که مورد آزار دیگران قرار نگیرند از همه مخفی کرده بودند.

آنها در نهایت پس از پیدا شدن استخوان در داخل دم و افزایش طول آن که دیگر پنهان نگه داشتنش مشکل شده بود به دکتر مراجعه کردند.

به گزارش بی‌بی‌سی، تصور می‌شود این طولانی‌ترین دمی باشد که تا به حال در بدن انسان ثبت شده است، هر چند چنین مواردی بسیار نادر است.

پزشکان می‌گویند دم این نوجوان ممکن است زمانی که او در رحم مادر بوده در ستون فقرات تشکیل شده باشد و تنها پس از بزرگ شدن در خارج بدن دیده شده است.

به گفته‌ آنها، چنین وضعیتی زمانی پدید می‌آید که قسمت پایین ستون مهره‌ها تخت شود. قرار است این نوجوان تا چند روز دیگر از بیمارستان مرخص شود.


 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha