سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 195091

رییس پژوهشکده سرطان سینه جهاددانشگاهی گفت: چاقی به عنوان دومین علت اصلی ایجاد سرطان، قابل پیشگیری بوده و درصورت حفظ وزن متعادل می توان تا حدود 50 درصد از بروز این بیماری پیشگیری کرد.

3 عامل مهم بروز سرطان

سلامت نیوز: رییس پژوهشکده سرطان سینه جهاددانشگاهی گفت: چاقی به عنوان دومین علت اصلی ایجاد سرطان، قابل پیشگیری بوده و درصورت حفظ وزن متعادل می توان تا حدود 50 درصد از بروز این بیماری پیشگیری کرد.

پیشگیری یک عامل کلیدی در برنامه کنترل سرطان است لذا پرهیز از برخی فعالیتهای پرخطر و رعایت برخی نکات ایمنی می تواند ما را تا حد بسیاری از بروز سرطان ها مصون دارد.به گزارش ایرنا از پژوهشکده سرطان پستان، دکتر کیوان مجیدزاده با اشاره به اینکه براساس تحقیقات اخیر انجام شده سیگار اولین عامل ایجاد سرطان در افراد سیگاری به شمار می آید؛ افزود: این عامل کاملا قابل پیشگیری است و پرهیز از این رفتار پرخطر درصد بسیار بالایی از احتمال ابتلای افراد به سرطان را کاهش می دهد.

وی بااشاره به این نکته که سه عامل سیگار،چاقی و توارث مهمترین علل بروز سرطان در افراد به شمار می رود؛ گفت: از بین مجموعه فاکتورهای عامل بروز سرطان، برخی از آنها قابل پیشگیری است که با آموزش، تغییر نگرش و تغییر عملکرد در جامعه طی 10 تا 20 سال می توانیم 75 درصد از میزان ابتلا به انواع سرطان ها را کاهش دهیم.

مجیدزاده بااشاره به اینکه برخلاف تصور عامه مردم دلایل وراثتی نیز تا 50 درصد قابل پیشگیری از بروز سرطان سینه است؛ تاکید کرد: از این رو به افرادی که در خانواده آنها بیش از دو نفر به سرطان مبتلا شده اند، یا در بین یکی از اعضاء خانواده سرطان خاص دیده شده ( مثلا سرطان سینه در یک مرد) یا ابتلا به سرطان در یکی از اعضای خانواده که زیر 40 سال سن دارد؛ توصیه می شود حتما به کلینیک های سرطان مراجعه و مورد آزمایشات مربوط به میزان احتمال ابتلا در سرطان قرار گیرند.

وی به خانم های بالای 30 سال سن تاکید کرد: معاینه سالانه سینه توسط متخصص سرطان و در مراکز مجاز همچنین مراجعه به موقع پس از مشاهده علائم مشکوک در سینه از جمله ترشحات غیر طبیعی، فرو رفتگی ناگهانی،تغییر اندازه و شکل و احساس توده یا جسم سفت در سینه، توصیه اکید می شود.

سرطان سینه از جمله سرطان هایی است که تشخیص به موقع و درمان صحیح آن می تواند منجر به درمان قطعی در بیماران سرطانی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha