دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 195478

حتما برای شما هم پیش آمده است که بعد از یک روز کاری سخت یا در اثر تمرینات ورزشی، احساس کوفتگی در بدن خود کنید و به دنبال راهی برای کاهش این کوفتگی‌ها باشید.بنابر اعلام متخصصان امر، ماساژ، دراز کشیدن در آب گرم، حرکات کششی، خوابیدن، حمام یا سونای بخار خشک و... به از بین رفتن این کوفتگی کمک می‌کند.

تاثیر ماساژ بر کوفتگی عضلات‌

سلامت نیوز:حتما برای شما هم پیش آمده است که بعد از یک روز کاری سخت یا در اثر تمرینات ورزشی، احساس کوفتگی در بدن خود کنید و به دنبال راهی برای کاهش این کوفتگی‌ها باشید.

بنابر اعلام متخصصان امر، ماساژ، دراز کشیدن در آب گرم، حرکات کششی، خوابیدن، حمام یا سونای بخار خشک و... به از بین رفتن این کوفتگی کمک می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر وحید ولی‌پور، دکترای فیزیولوژی گفت: زمان کوفتگی عضلات ماساژ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. علاوه بر اینکه غوطه‌ور شدن در آب، خوردن برخی از دمنوش‌ها، تمرینات کششی و ... بر کوفتگی تاثیر دارد، نمی‌توان از فواید ماساژ بر این کوفتگی‌ها چشم پوشید.

وی اظهار کرد: معمولا بعد از ورزش‌های سنگین و فشار مضاعف به عضلات بدن، درد سراغ فرد می‌آید و با انجام یکسری ماساژها این درد رفع می‌شود.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: با ماساژ دادن بدن، فرد احساس آرامش می‌کند و در صورتی که این ماساژ به صورت حرفه‌ای باشد، سموم را از بدن خارج می‌کند.

ولی‌پور یادآور شد: در هنگام ماساژ دادن با کمک سرانگشتان و کف دست و با ایجاد فشاری که منتهی به درد عضله نشود، خستگی و کوفتگی عضله از بین خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: درد کوفتگی که بیش از ۱۰ روز از بین نرفت، نتیجه حرکات غیراصولی و ایجاد مشکل در بدن است که باید در این مورد به پزشک مراجعه شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha