كلیسای اسپانیا با انتشار اطلاعیه‌ای از برنامه تبلیغاتی برای قانونی كردن سقط جنین و خودكشی داوطلبانه در این كشور شكایت كرد.

شكایت كلیسای اسپانیا از تبلیغات قانونی‌كردن سقط جنین و خودكشی داوطلبانه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، روزنامه آ.ب.ث چاپ مادرید امروز جمعه گزارش دادكلیسای كاتولیك اسپانیا در این اطلاعیه نوشت:"ما در لحظه‌ای نگران‌كننده در تاریخ خودبه‌سر می‌بریم".

طبق این گزارش كلیسای اسپانیا عقیده دارد كه تغییرات قانونی اخیر ، اسپانیا را به كشوری مبدل كرده است كه از نظر قانونی كمترین حفاظت را نسبت به جان انسانها در جهان دارد.

این روزنامه نوشت : حوزه اسقفی اسپانیا به مناسبت "روز جهانی زندگی" این اطلاعیه را منتشر كرده است.

در این اطلاعیه كلیسا از توسعه فرهنگ مرگ در جامعه اسپانیا شكایت كرده است و تبلیغات دولتی و گروه‌های فشار را در آزادكردن سقط جنین و خودكشی داوطلبانه تاییدكننده آن اعلام كرده است.

طبق این گزارش حوزه اسقفی اسپانیا در این متن بیشترین نگرانی خود را تبلیغات ارگانهای مختلف در ترویج پذیرش جامعه در مورد خودكشی داوطلبانه ذكر كرده است.

كلیسای اسپانیا توضیح می‌دهد راهی را كه برای این كار در اسپانیا در پیش گرفته‌اند همچون روشی است كه برای تغییر قوانین طلاق به كار بردند.

در متن این اطلاعیه در مورد خودكشی داوطلبانه آمده است كه در این تبلیغات موارد غمناكی را به نمایش می‌گذارند تا به این صورت احساسات خوب و دلرحمانه برای كمك به بیمار بر قضاوت صحیح غلبه كند و این عمل را بازی با احساسات اعلام كرده است.

اسقفهای اسپانیا تصریح كردند كه جامعه كشورشان فرصت دارد این راه را كه به خودكشی داوطلبانه منتهی می‌شود ترك كند و مومنان را به ایجاد فرهنگی مناسب با شان فرد بیمار و ارزش حیاتش دعوت كرد تا به این صورت وجدان آنها را در برابر غیراخلاقی بودن خودكشی داوطلبانه بیدار كند.

این روزنامه گزارش كرد مقامهای كلیسای اسپانیا اعلام كردند كه در كشورشان قوانینی در مورد سقط جنین وجود دارد كه علیه جان انسانها اقدام می كند و به این خاطر باید از بین بروند.

خاطرنشان می‌شود كلیسای اسپانیا این اطلاعیه را پس از این كه در ماه جاری میلادی با تقاضای خانم "اینماكولادا اچباریا" برای خودكشی داوطلبانه موافقت شد و هفته گذشته به اجرا گذاشته شد منتشر كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha