مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از ابلاغ مصوبه جدید کاهش آلودگی هوا برای این استان خبر داد.

ابلاغ مصوبه جدید کاهش آلودگی هوا/ ناوگان حمل ونقل نوسازی می شود

سلامت نیوز:  مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از ابلاغ مصوبه جدید کاهش آلودگی هوا برای این استان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، مهر نوشت: احمدرضا لاهیجان زاده پیش از ظهر امروز سه شنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر اهواز که در محل استانداری برگزار شد،  گفت: مسائل مختلف در حوزه آلودگی هوا مثل صنایع، خودروها و فضای سبز را در این کارگروه به عنوان شاخص داریم. کل شاخص های این کارگروه ۱۰ مورد است.

او با بیان اینکه آلودگی هوای ناشی از تولید نفت می تواند تشدید کننده مشکل تنفسی پاییزی باشد، گفت: قبلا دولت مصوباتی را به صورت جامع در خصوص کاهش آلودگی هوا داشته و ابلاغ کرده اما مصوبه جدیدی در مورد کاهش آلودگی هوا داریم که مکمل قبلی ها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: از سال ۸۴ تا سال جاری به تفکیک تعداد روزهای آلوده هر ماه با میزان غلظت را تعیین کردیم. تعداد روزهای وقوع پدیده ریزگرد نیز طی این سال ها مشخص است و اوج آلودگی ها در سال های ۸۶ و ۸۷ که ۷۲ روز و سال های ۹۰ و ۹۱ که ۷۴ روز بوده است.

لاهیجان زاده ادامه داد: اجرای برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت برای محقق شدن برنامه جامع کاهش آلودگی هوا از جمله بندهای این مصوبه جدید است و قرار است ۲۲ هزار میلیارد تسهیلات با نرخ ۲۰ درصد را به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرها پرداخت کنند.

او اضافه کرد: برای وزارت کشور و اجرای محدودیت های طرح ترافیکی با همکاری نیروی انتظامی و وزارت راه وظیفه ای معین شده و باید مناطق این محدوده را در کل کشور و به تبع آن کلانشهر اهواز تعیین کنند.

لاهیجان زاده گفت: خروج خودروهای فرسوده، استفاده از موتورسیکلت های کاربراتوری و خرید جدید آنها برای سازمان ها و دستگاه ها ممنوع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان کرد: در این مصوبه جدید، سن خودروهای فرسوده و ملاک تعیین خودروهای اسقاطی را تعیین کردند که دستگاه های اجرایی باید نسبت به خروج این خودروها اقدام کنند.

او در پایان افزود: سازمان های مختلف از جمله صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی، هواشناسی و تمام دستگاه های مشمول قانون خدمات کشوری هر کدام باید برای اجرای این مصوبه وظایف مختلفی را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha