شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 19568

بر اساس یك تحقیق مشخص شد كه مصرف شكلات تلخ برای افراد مبتلا به بیماری‌های كبدی همانند یك مرهم عمل می‌كند و می‌تواند درمانی برای بیماری آنها باشد.

«مارك ترسز» یكی از محققان دانشگاه امپریال كالج لندن در مصاحبه‌ای با رسانه‌های دولتی انگلستان، عنوان كرد: این تحقیق كه بر روی 21 بیمار كبدی انجام شد، این موضوع را مشخص كرد كه افرادی كه از شكلات تلخ استفاده كرده‌اند، بیش از بیماران دیگر موفق به كنترل و تحمل درد شدند.

همچنین مصرف شكلات تلخ می‌تواند از افزایش فشار خون پس از مصرف غذا كه باعث بروز ناراحتی‌های كبدی در افراد مستعد می‌شود، بكاهد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بر اساس این تحقیق مشخص شد كه آنتی اكسیدان موسوم به فلاوانول در شكلات سیاه و تلخ عامل اصلی در كاهش فشار خون و دردهای مزمن كبدی است و باعث سست شدن عضلات بدن به هنگام احساس دردهای كبدی می‌شود.

در گزارش این خبرگزاری همچنین آمده است كه وجود ارتباط  مستقیم میان مصرف این شكلات و درمان بیماری‌های كبدی باعث شده تا برخی از پزشكان این ماده را برای بیماران خود و در كنار داروها تجویز كنند.

به گزارش ایسنا، بیماری‌های كبدی كه به «سیروز» كبدی معروف هستند، بنا به دلایل مختلف نظیر مصرف بیش از حد الكل و یا عفونت هپاتیتی بروز می‌كنند كه در صورت ادامه یافتن بیماری، امكان مرگ فرد با متلاشی شدن كبد وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha