بر اساس یك تحقیق مشخص شد كه رابطه میان افسردگی و كشیدن سیگار آن قدر عمیق است كه هر چه افسردگی روحی و روانی فرد بیشتر باشد، احتمال ترك كمتر است!

«لورا آی . پرات» یكی از كارشناسان و محققان مركز تحقیقات دانشگاه كالیفرنیا در آمریكا معتقد است؛ طی سه سال تحقیق بر روی افراد 20 سال و بالاتر به این نتیجه دست یافتیم كه هر قدر میزان افسردگی روحی و روانی فرد بیشتر باشد، وی بیشتر سیگار می‌كشد و احتمال ترك در این افراد بسیار كمتر است؛ چرا كه رابطه بسیار تنگاتنگی میان این دو عامل وجود دارد.

وی خاطرنشان كرد: فرد افسرده نیازمند وابستگی به یك شی و یا عامل است و این وابستگی و اعتماد كاذب به ماده مخدر ویا سیگار در این افراد بیشتر از دیگران است.

همچنین مردان بیشتر از زنان تمایل به كشیدن سیگار دارند، اما اگر فاكتور افسردگی را دخیل كنیم، زنان افسرده بیشتر از مردان تمایل به كشیدن سیگار دارند؛ به طوری كه 48 درصد از زنان و 40 درصد از مردان با افسردگی شدید تمایل به كشیدن سیگار دارند، در حالی كه در حالت عادی زنان 17 درصد و مردان 25 درصد تمایل به كشیدن سیگار دارند. همچنین بیش از نیمی از سیگاری‌های افسرده در هر پنج دقیقه یك سیگار روشن می‌كنند؛ در حالی كه تنها 30 درصد از سیگاری‌های معمولی در هر پنج تا 10 دقیقه اقدام به سیگار كشیدن می‌كنند.در این میان سیگاری‌های افسرده دو برابر بیشتر از سیگاری‌های عادی اقدام به كشیدن سیگار می‌كنند؛ به طوری كه سیگاری‌های افسرده بیش از یك پاكت سیگار در روز می‌كشند.

به گزارش ایسنا، در هر گروه سنی افراد افسرده كمتر تمایل به ترك سیگار دارند و حتی مصرف روزانه خود را بنا به شدت افسردگی روحی خودشان تغییر می‌دهند. همچنین افراد افسرده بیش از سایرین تمایل به كشیدن سیگار و امتحان كردن آن دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha