دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 19617

محققان میگویند که فرزندان باید به مراقبت بیشتراز سالمندانشان تشویق شوندچرا که یک چهارم سالمندانی که تنها زندگی میکنند زندگی خوبی ندارند.

سالمندان را تنها نگذارید

به گزارش سلامت نیوز ، تقریبا از هر10 نفر سالمند4 ، نفر آنان به تنهایی زندگی میکنند و بیماریهای مزمنی هم دارند و این نکته نشان دهنده ٱن است که خانواده  باید چگونگی مراقبت از سالمندان خود را یاد بگیرند.

اعضای خانواده این پتانسیل را دارند که کمک قابل توجهی به سالمندان کنند و شرایط سلامتی آنها را بهبود بخشند .

دکتر ان ماری رزلند ، مدرس بالینی در دانشگاه میشیگان دانشکده پزشکی ، گفت : اعضای خانواده بعضی از سالمندان نیاز است که مهارت های لازم برای تشویق بیمارانشان به انجام یک رژیم سلامتی خوب را فراگیرند و این خانوده ها باید آموزش مهارت های ارتباط با سالمندان را یاد بگیرند .
محققان با بررسی نتایج مطالعات انجام شده در سازمان ملی بهداشت در سال 2006 دریافتند که 93 درصد از بزرگسالان 51 ساله و مسن تر  که دچار یک بیماری مزمنی بودند با  فرزندان بالغ خود زندگی میکنند اما نیمی از آنها تنها هستند و شاید فرزندان انان  بیش از 10 مایل دورتر از آنان باشند.
این افراد حتی هنگامیکه همسر خود را در دسترس دارند باز هم نیاز به مراقبت های پزشکی و محدودیت هایی برای سلامت خود هستند خوشبختانه در اکثر موارد فرزندان انها میتواند با مراقبت ، آنان را حمایت کند.
اما دوری فرزندان بزرگسال که دورتر از پدر و مادر خود را به دنبال پیدا کردن کار و یازندگی مقرون به صرفه هستند مانعی برای نظارت و حمایت زندگی سالمندانیست که با انواع بیماریها دست و پنجه نرم میکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha