شمار زیادی از بهترین پرسنل بهداشتی و پزشكان عراقی به دلیل تهدیدات و درگیری‌های اخیر از كشور گریخته‌اند و این امر مردم عراق را با بحران جدی در زمینه نیازهای پزشكی و درمانی مواجه كرده است.

اكثر پزشكان باتجربه عراقی از كشور گریخته‌اند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، گزارش‌ها حاكی از آن است كه بیشتر پزشكان و متخصصان بهداشتی به دلیل تهدید شدن از سوی شورشیان طی چند ماه گذشته یا دست از كار كشیده‌اند و یا از ترس جانشان كشور را ترك كرده‌اند.


شبكه خبری بی بی سی در ادامه گزارش خود دراین‌باره آورده است: دارو و تجهیزات تقریبا دیگر در عراق وجود ندارد. بیماران در داخل بیمارستان‌ها و نیز پزشكان در وزارت بهداشت این كشور از سوی شورشیان تهدید می‌شوند. تمام این بحران‌ها در كشوری اتفاق افتاده است كه زمانی به دلیل داشتن بهترین خدمات پزشكی در خاورمیانه به خود می‌بالید.


مردم می‌توانند به راحتی به بیمارستان برسند اما در آنجا كسی نیست كه به كار آنها رسیدگی كند و اگر كسی هم حضور داشته باشد در صورت هر اقدامی ممكن است پس از آن كشته شود.


بسیاری از پزشكان عراقی به كشور همسایه‌شان اردن فرار كرده‌اند.

این پزشكان از پزشكان برجسته عراقی هستند كه از مهارت‌های درجه اول جهانی برخوردارند. آنها همچنین به دلیل اینكه خانواده‌هایشان هنوز در عراق هستند، نمی‌خواهند شناسایی شوند.


یك استاد نورولوژی در این زمینه می‌گوید: وقتی من بیمارستان را ترك می‌كردم، بیمارستان با كمبود شدید دارو مواجه بود و هیچ پرستاری در بیمارستان وجود نداشت.


وی می‌فزاید: در كالجی كه من سابقا تدریس می‌كردم پنج مشاور ترور شدند.


یكی دیگر از این پزشكان می‌گوید: تنها افرادی كه توانایی و مهارت بسیار ناچیزی دارند در بیمارستان‌ها برای رسیدگی به بیماران حضور دارند و به همین دلیل اغلب افرادی كه جراحات شدید دارند، می‌میرند.


به علاوه وضعیت بهداشت بیمارستان‌ها بسیار نابسامان و نامطلوب است. هیچ یك از پزشكان نمی‌توانند وارد ساختمان وزارت بهداشت این كشور شوند چرا كه به محض ورود ربوده خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha