یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰

کندوهای طبیعی عسل در بوستان های شهری دزفول و درختان سطح شهر از سوی عده ای سرقت می شوند.

سلامت نیوز:کندوهای طبیعی عسل در بوستان های شهری دزفول و درختان سطح شهر از سوی عده ای سرقت می شوند.


به گزارش سلامت نیوز، ایرنا نوشت : با آغاز فصل پائیز و عسل سازی زنبورها عده ای سودجو که افرادی غیر بومی و مهاجر می باشند با تجسس در سطح شهر دزفول و بوستان های شهری ، کندوهای عسل زنبورهای وحشی را سرقت کرده و در بازار به فروش می رسانند. شماری از شهروندان دزفولی در چند روز اخیر در تماس با دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی با ابراز نگرانی از این نوع سرقت که اخیرا در سطح بوستان ها و فضای سبز دزفول از سوی عده ای جوان مهاجر در حال انجام است خواستار برخورد نیروی انتظامی ، شهرداری و سایر دستگاه های ذیربط با این افراد شدند.

یک شهروند دزفولی  گفت:این افراد ابتدا کندوهای عسل را بر روی درختان در سطح خیابانها و معابر شهری شناسایی کرده و سپس با بالا رفتن از درختان اقدام به سرقت کندوهای عسل می نمایند. وی افزود:افراد مذکور همچنین از درختان برخی منازل که شاخه های آنها در فضای بیرون ساختمان قرار دارد بالا رفته و به منظور بردن کندوی عسل برای خانواده ها ایجاد مزاحمت می کنند. یک باغدار دزفولی نیز به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: کندوهای عسل در باغ های منطقه دزفول از سوی عده ای سرقت شده و در بازار شهر به فروش می رسند. وی افزود:علاوه بر کندوهای عسل ، محصول مرکبات باغ ها به خصوص باغ هایی که دیوار ندارند از سوی این افراد سرقت می شوند که جا دارد اقدامی در این رابطه صورت گیرد.

یک مغازه دار در دزفول نیز گفت: کندوی عسل همراه با موم به عنوان عسل درخت کنار منطقه دزفول کیلویی تا یک میلیون و 500 تا یک میلیون و 600 هزار ریال ریال در بازار دزفول به فروش می رسد. وی افزود:برخی افراد که کندوهای عسل را از درختان جمع آوری می کنند روزانه تا 10 کیلوگرم عسل در بازار دزفول به فروش می رسانند. سرقت کندوهای عسل از سطح فضای سبز و بوستان های شهری دزفول در حالی است که هیچ ارگانی مسئول جلوگیری از این اقدام سودجویان نیست و با وجود تذکر مردم توجهی به این امر نمی شود. رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه قانونی در خصوص برداشت عسل درختان بوستانها و باغهای شهری وجود ندارد و این امر موجب سوء استفاده برخی افراد شده است. فرهاد قلی نژاد با بیان اینکه هرگونه برداشت عسل در مناطق حفاظت شده ممنوع می باشد افزود:برای حفاظت از گونه های طبیعی و بومی منطقه اقدام فوری در این رابطه ضروری است. وی افزود:برخی افراد سودجو اقدام به برداشت عسل از سطح باغات و بوستانهای شهرستان دزفول می کنند که این امر منجر به آسیب به کندوها و به خطر افتادن گونه زنبور وحشی می شود . رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول اظهار کرد:در حال حاضر تنها مناطق حفاظت شده دزفول از جمله پارک ملی دز،منطقه حفاظت شده قلعه شاداب و هفت تنان و اثر طبیعی آبشار بیشه جزو مناطق حفاظت شده دزفول محسوب می شوند که برداشت عسل در این مناطق به دلیل اینکه این مناطق قرارگاه ژنتیک گونه زنبور وحشی اند ممنوع است. قلی نژاد گفت: هرگونه برداشت عسل از مناطق حفاظت شده دزفول ممنوع می باشد و با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha