دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی شهرها، 31 اکتبر 2016 برابر با 10 آبان ماه جاری گفت دستورکار جدید شهری، همراه با سایر چارچوب‌ها و دستورکارهای جهانی شامل دستورکار 2030 برای توسعه پایدارشهرنشینی پایدار را در مرکز تلا ش‌های ما برای ریشه‌کن ساختن فقر و دستیابی به توسعه و شکوفایی برای همه قرار خواهد داد.

شهرنشینی پایدار در مرکز تلاش‌ها برای توسعه

سلامت نیوز:دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی شهرها،  31 اکتبر 2016 برابر با 10 آبان ماه جاری گفت دستورکار جدید شهری، همراه با سایر چارچوب‌ها و دستورکارهای جهانی شامل دستورکار 2030 برای توسعه پایدارشهرنشینی پایدار را در مرکز تلا ش‌های ما برای ریشه‌کن ساختن فقر و دستیابی به توسعه و شکوفایی برای همه قرار خواهد داد.
 
به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:
 
شهرها به شکل فزاینده به محل زندگی بشر تبدیل می‌شوند. آن‌ها محور اقدام برای اقلیم، شکوفایی جهانی، صلح و حقوق بشر هستند. بیش از نیمی از تمامی مردم در شهرها و سکونتگاه‌های بشری زندگی می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود این نسبت تا 2050 به دو سوم افزایش یابد.


برای دگرگونی جهان، باید شهرهای آن را دگرگون سازیم.
جرم، آلودگی و فقر خسارات زیادی برای صدها میلیون نفر ساکنین شهری به بار می‌آورد. در عین حال، مناطق شهری قطب انرژی، نوآوری، و پویایی اقتصادی هستند. با سرمایه گذاری در شهرها، می‌توانیم  پیشرفت را در سراسر جوامع رواج دهیم.


جریانی در حال پی ریزی است. در کنفرانس هبیتات 3 که به تازگی پایان یافت، دستورکار جدید شهری تصویب شد. این دستورکار، چشم‌اندازی برای شهرهایی عدالت‌محور، ایمن، قابل دسترس، متناسب با درآمد مالی، تاب‌آور و پایدار است. این رویداد، نقطه عطفی برای ایجاد معیارهای جهانی توسعه پایدار شهری قلمداد می‌شود که اندیشه‌ای نوین را در شیوه برنامه‌ریزی، مدیریت و زندگی در شهرها برمی‌انگیزد.


دستورکار جدید شهری، همراه با سایر چارچوب‌ها و دستورکارهای جهانی شامل دستورکار 2030 برای توسعه پایدار، دستورکاری برای انسانیت، چارچوب "سندای" برای کاهش مخاطره بلایا و دستورکار اقدام آدیس آبابا، شهرنشینی پایدار را در مرکز تلا ش‌های ما برای ریشه‌کن ساختن فقر و دستیابی به توسعه و شکوفایی برای همه قرار خواهد داد. همچنین این دستورکار می‌تواند موافقت‌نامه پاریس در مورد تغییرات اقلیمی را تکمیل کند.


اقدام محلی برای به فعل رساندن توان بالقوه این موافقت‌نامه‌های جهانی ضروری است. بیایید در روز جهانی شهرها، اراده خود را برای رویارویی با مشکلات شهری تجدید کرده و راه‌حل‌های پایا پدید آوریم. می‌توانیم همراه با یکدیگر نشان دهیم چگونه موفقیت در شهرها الهام‌بخش تغییر در سراسر جهان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha