عضو هیأت مدیره انجمن گوش،گلو و بینی گفت: ممکن است حتی فردی که یک بار،بلند داد می‌زند در گلویش خونریزی خفیف به وجود آید و در صورت ادامه پیدا کردن باعث التهاب و ایجاد توده شود.

خواننده‌ها بیشتر به سرطان حنجره مبتلا می‌شوند؟

سلامت نیوز:عضو هیأت مدیره انجمن گوش،گلو و بینی گفت: ممکن است حتی فردی که یک بار،بلند داد می‌زند در گلویش خونریزی خفیف به وجود آید و در صورت ادامه پیدا کردن باعث التهاب و ایجاد توده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،علیرضا جعفری متخصص گوش، حلق و بینی ، در حاشیه پانزدهمین کنگره گوش، گلو و بینی، در تعریف خشونت صدا، گفت: هر نوع تغییر در تُن صدا، در شدت یا بلندی آن می‌تواند تحت عنوان خشونت صدا تعریف شود و علت آن می‌تواند سرماخوردگی ساده یا توده‌های خوش‌خیم باشد.

وی افزود: در صورتی که علت خشونت صدا سرماخوردگی باشد باید بین 7 تا 10 روز کاملاً رفع شود اما اگر بیش از 3 هفته ادامه یابد، حتما باید توسط متخصص معاینه شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی، گفت: توده‌های حنجره اکثراً خوش‌خیم هستند و مهمترین علت ایجاد آنها استفاده بد از صداست یعنی بلند صحبت کردن شدید، آواز خواندن شدید و غیرعلمی می‌تواند ایجاد توده‌های خوش‌خیم کند.

عضو هیأت مدیره انجمن گوش، گلو و بینی، بیان داشت: حتی ممکن است فردی که یک بار، بلند داد می‌زند در گلویش خونریزی خفیف به وجود آید و در صورت ادامه پیدا کردن باعث التهاب و ایجاد توده شود.

جعفری در پاسخ به این سوال که آیا درست است که خواننده‌ها بیشتر به سرطان حنجره مبتلا می‌‌شوند، گفت: این فکر درستی نیست که خواننده‌ها بیشتر دچار سرطان حنجره می‌شوند زیرا داد زدن باعث پولیپ و توده خوش‌خیم می‌شود اما به سرطان منتهی نمی‌شود و سرطان‌های بدخیم معمولاً نتیجه سه عامل مهم مصرف سیگار و دخانیات، مصرف الکل، استنشاق مواد شیمیایی تند همچون وایتکس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha