عضو انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران گفت: بیماران مبتلا به سرطان در ایران هنوز به صورت سنتی درمان می شوند، این درحالی است که تلفیق رادیوتراپی با شیمی درمانی شمار بهبود یافتگان را افزایش می دهد.

تلفیق رادیوتراپی و شیمی درمانی، رویکردی موثر در درمان سرطان است

سلامت نیوز:  عضو انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران گفت: بیماران مبتلا به سرطان در ایران هنوز به صورت سنتی درمان می شوند، این درحالی است که تلفیق رادیوتراپی با شیمی درمانی شمار بهبود یافتگان را افزایش می دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر مهدی سبحانی روز چهارشنبه در اولین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی و یازدهمین کنگره سالانه این انجمن اظهار کرد: در طی حدود 30 سال گذشته خدمات رادیوتراپی و شیمی درمانی به صورت جداگانه به بیماران مبتلا به سرطان ارائه می شد، اما سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که تنها دو نوع سرطان از جمله سرطان خون و لنفوم با شیمی درمانی قابل درمان است و شیمی درمانی برای درمان تومورهای بدخیم تاثیری ندارد.


وی افزود: به همین دلیل کشورهای پیشرفته رویکرد درمانی خود را تغییر داده و بر حسب نیاز بیمار، رادیوتراپی و شیمی درمانی را به صورت تلفیقی برای بیماران تجویز می کنند.


سبحانی با بیان این که سرطان یک بیماری جدی است که درمان آن نیاز به برنامه های منسجم دارد، افزود: درمان سرطان به دو صورت جراحی و غیر جراحی صورت می گیرد و پزشکان ما در حوزه جراحی بسیار موفق هستند اما در حوزه روش های غیر جراحی هنوز به صورت سنتی عمل می کنند.
صبحانی اظهار کرد: با توجه به این که تغییرات ایجاد شده در حوزه درمان سرطان ها تنها در بخش سخت افزاری بوده و روش های درمانی تغییر نکرده است، در ایران درمان های غیر جراحی بیماران مبتلا به سرطان همچنان به صورت سنتی انجام می شود.


وی با بیان این که تداوم این روش سنتی در ایران نادرست است، افزود: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، در آینده 70 درصد مرگ و میرهای ناشی از سرطان در دنیا مربوط به کشورهای کمتر توسعه یافته خواهد بود.


سبحانی ادامه داد: میزان بقای پنج ساله بیماران مبتلا به سرطان در دنیا 66 درصد است یعنی از هر 3 بیمار 2 نفر بهبود می یابند. این در حالی است که این آمار در ایران بین 30 تا 35 درصد است یعنی از هر 3 بیمار تنها یک بیمار درمان می شود.


وی با تاکید بر این که سرطان یک بیماری قابل درمان است، افزود: حاکم بودن روش های سنتی سبب شده است که سرطان به یک بیماری لاعلاج تبدیل شود، به گونه ای که آمارها نشان می دهند 60 هزار نفر از 90 هزار نفری که سالانه در کشور به سرطان مبتلا می شوند، جان خود را از دست می دهند.


وی با بیان این که باید نگاه مدیران ارشد حوزه سلامت کشور نسبت به فعالیت متخصصان کلینیکال انکولوژی تغییر کند، اظهار کرد: تلفیق رادیوتراپی و شیمی درمانی برای درمان مبتلایان به سرطان می تواند مرگ و میر آنها را کاهش دهد.


اولین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی و یازدهمین کنگره سالانه این انجمن از امروز تا 21 آبان ماه به مدت سه روز در مرکز همایش سازمان مدیریت صنعتی در حال برگزاری است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha