پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
کد خبر: 197729

گزارش صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) با عنوان "هوا را برای کودکان پاک کنید" چگونگی تأثیر آلودگی هوا بر کودکان به ویژه آسیب‌پذیرترین آنان، مورد بررسی قرار می‌دهد.

هوا را برای کودکان پاک کنید

سلامت نیوز:گزارش صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) با عنوان "هوا را برای کودکان پاک کنید" چگونگی تأثیر آلودگی هوا بر کودکان به ویژه آسیب‌پذیرترین آنان، مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز، این گزارش به حدود 300 میلیون کودکی می‌پردازد که در نواحی دارای هوای مسموم‌کننده ساکن هستند؛ شماری که از حدود بین‌المللی تا حداقل شش برابر فراتر می‌رود. همچنین به این امر اشاره دارد که کودکان به شیوه‌ای منحصر به فرد نسبت به آلودگی هوا آسیب‌پذیر هستند چرا که در مقایسه با بزرگسالان تندتر نفس می‌کشند و در نتیجه به نسبت وزن بدن خود هوای بیشتری را وارد می‌کنند.

گزارش "هوا را برای کودکان پاک کنید" تأکید می‌کند آلودگی هوا عامل اصلی مشارکت‌کننده در مرگ سالانه حدود 600 هزار کودک زیر 5 سال است و سلامت، جان، و آینده میلیون‌ها تن دیگر را تهدید می‌کند. گزارش مذکور با مجموعه‌ای از اقدامات ملموس به پایان می‌رسد تا کودکان بتوانند هوای پاک و سالم استنشاق کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha