شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 19781

کشمش منبع مناسب فیبر، آنتی اکسیدان و انرژی است. همچنین بین 50 میوه‌ حاوی بروم بوده و نیز حاوی ویتامین D و هورمون استروژن است.

دکتر عزیز ابراهیمی متخصص تغذیه در گفت وگو با ایسنا، گفت: فلاونولزی نوعی از فنول از خانواده فلاونوئید است كه در کشمش وجود دارد و طی فرآیند تبدیل انگور به کشمش کمتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشمش حاوی مقادیر زیادی از بروم است؛ تصریح کرد: بروم ماده‌ای است که برای تبدیل استروژن و ویتامین D به شکل‌های فعال آنها مورد نیاز است. بعد از یائسگی در زنان، میزان استروژن کاهش یافته و باعث حساس شدن استخوان‌ها می‌شود تا آنجا که هورمون پاراتیروئید دستور به برداشت کلسیم از استخوان‌ها را می‌دهد.

وی تاکید کرد: تحقیقات نشان می‌دهد بروم از آرتروز استخوان و پوکی استخوان‌ها جلوگیری می‌کند و تاثیرات مفید استروژن درمانی در زنانی که به سن یائسگی رسیده‌اند را  افزایش می‌دهد.

دکتر ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه کشمش از رشد غیر معمول سرطان جلوگیری می کند؛ افزود: همچنین مصرف کشمش میزان LDL یا کلسترول بد را در خون کم می‌کند و باعث کاهش بیماری‌های قلبی نیز می‌شود. همچنین کشمش محتوی مقدار زیادی آهن است که 600 گرم آن، 90 درصد آهن مورد نیاز روزانه بدن را تامین می‌کند.

وی در ادامه گفت: افراد بهتر است در مواد مصرفی روزانه خود مواد حاوی چربی هیدرات‌ها، فیبر، ویتامین و املاح که در کشمش و خرما به وفور یافت می‌شود را با توجه به شیوع بیماری دیابت، قلبی و عروقی که ناشی از مصرف قند و شکر است را بگنجانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha