جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 197837

متخصص کلینیکال انکولوژی گفت: براساس آمار 50 درصد بیماران مبتلا به سرطان با جراحی معالجه و این رقم در هنگام استفاده از شیمی درمانی 10درصد و رادیوتراپی 40 تا 50 درصد است.

درمان نیمی از مبتلایان به سرطان با رادیوتراپی

سلامت نیوز: متخصص کلینیکال انکولوژی گفت: براساس آمار 50 درصد بیماران مبتلا به سرطان با جراحی معالجه و این رقم در هنگام استفاده از شیمی درمانی 10درصد و رادیوتراپی 40 تا 50 درصد است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  میزان،احمد عامری با اشاره به این که درمان سرطان به دو بخش کلی؛ جراحی و غیرجراحی تقسیم می شود، گفت: جراحی یک درمان موضعی است و تا حدی میتوان گفت موثرترین درمان سرطان در حال حاضر می باشد.ولیکن در موارد خاصی که جراحی امکان پذیر نباشد و یا عوارض ناشی از آن غیر قابل قبول باشد رادیوتراپی جایگزین بسیار مناسب و موثری است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اگر از رادیوتراپی درست و به موقع استفاده شود روش درمانی بسیار موثری است که اگر محدودیت بافت های نرمال مشکل ساز نباشد می توان هر توموری را از بین برد.

وی افزود: در رادیوتراپی برای این که بافت های همجوار تومور سرطانی حداقل آسیب را ببینند، پزشکان از تکنولوژی های به روز و دقیقی استفاده می کنند و دوز معین پرتو را به صورت متمرکز به محل مورد نظر می تابانند.

وی با اشاره به این که شیمی درمانی بخشی از درمان سرطان و در مقایسه با رادیوتراپی و جراحی بسیار ساده تر است گفت: یکی دیگر از درمان های سیستمیک ایمنوتراپی است که با تقویت سیستم ایمنی بدن در درمان سرطان نقش دارد.

وی در ادامه توضیح داد: در هر لحظه تعداد بیشماری از سلولهای بدن سرطانی می شوند که سیستم ایمنی بدن آن را از بین می برد اما آنچه باقی می ماند باعث ابتلا به بدخیمی ها می شود. در ایمنوتراپی با تقویت سیستم ایمنی به فرایند درمان کمک می شود.

عامری گفت: با توجه به پیشرفت هایی که در علم پزشکی و حوزه درمان سرطان انجام شده است هر روز شاهد ورود داروهای گران تری به بازار هستیم تا جایی که از 8 هزار میلیارد تومان هزینه دارو کشور در سال گذشته، رقم 1500میلیارد تومان به داروهای سرطان اختصاص دارد، این در حالی است که در راستای منویات مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی با برنامه ریزی درست و استفاده از روش های موثرتر مانند جراحی و رادیو تراپی می توان در این هزینه ها صرفه جویی کرد.

وی با تاکید برتبحر و دانش پزشکان ایرانی افزود: ما امروز بیش از هرچیز به امکانات و تکنولوژی های روز نیاز داریم که اگر با برنامه ریزی و مدیریت صحیح بتوانیم حتی 10 درصد از مخارج داروهای سرطان را ذخیره کنیم در طی 5 سال آینده بهترین تکنولوژی های روز دنیا در حوزه رادیوتراپی را خواهیم داشت که در کنار دانش پزشکان ایرانی نه تنها می توانیم در روند درمان سرطان موفق تر باشیم بلکه صرفه جویی قابل توجهی در زمینه مصرف دارو و هزینه های درمانی خواهیم داشت و به واقع اقتصاد مقاومتی معنی پیدا می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha