معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست گفت: برای افزایش حقوق محیط بان ها پیشنهاداتی را به مجلس ارائه کرده ایم و این موضوع اکنون در خانه ملت در حال بررسی است.

آغاز اقدامات برای افزایش حقوق محیط بانان/ تشدید مجازات حمله کنندگان به محیط بان ها

سلامت نیوز: معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست گفت: برای افزایش حقوق محیط بان ها پیشنهاداتی را به مجلس ارائه کرده ایم و این موضوع اکنون در خانه ملت در حال بررسی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،سید محمد مجابی  گفت: در حال حاضر در آستانه سالگرد ابلاغ اقدام سیاست های محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری قرار داریم.

وی افزود: ابلاغ این سیاست ها سبب شد توجه به حوزه محیط زیست افزایش یافته و برای بهبود وضعیت محیط زیست اقدام شود.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست با اشاره به وضعیت نامناسب محیط بان های کشور اظهارکرد: متاسفانه طی مدت زمان اخیر شاهد بوده ایم که متخلفان جرات کرده اند به محیط بان ها حمله کرده و مشکلات زیادی را برای این عده فراهم کنند.

مجابی ادامه داد: به منظور دفاع از حقوق محیط بان ها پیش نویس یک لایحه در دفاع بیشتر از محیط بان ها نگار شد.

وی از تشدید مجازات برای افرادی که اقدام به حمله به محیط بان ها می کنند خبرداد و خاطرنشان کرد: در پیش نویس این لایحه به موضوعاتی از قبیل تشدید مجازات برای افرادی که به محیط بان ها حمله می کنند، بیمه درمانی محیط بان ها، رسیدگی به پرونده محیط بان های مصدوم شده توسط شکارچیان و باطل کردن پروانه حمل سلاح شکارچیان متخلف تاکید شده است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست از تقدیم پیش نویس این لایحه به دولت خبرداد و تصریح کرد: بر اساس قانون هر لایحه ای که به دولت ارسال می شود اگر بار قضایی داشته باشد باید به تایید قوه قضائیه نیز برسد و بر همین اساس لایحه پیشنهادی سازمان محیط زیست اکنون برای بررسی های بیشتر توسط رئیس قوه قضائیه به این نهاد ارسال شده است.

وی تاکید کرد: اعتقاد ما این است که محیط بان ها باید امنیت جانی و مالی داشته باشند و شرایطی برای آنها فراهم شود که بتوانند به خوبی به وظایف خود عمل کنند.

مجابی با تشریح آخرین اقدامات به منظور افزایش حقوق محیط بان ها اذعان کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرده ایم که بر اساس مصوبه ای که در لایحه رسیدگی به قانون منع آلودگی هوا است مقدمات افزایش حقوق محیط بان ها را فراهم کنند اما این موضوع تنها در سطح پیشنهاد در مجلس در حال بررسی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha