طبق یک مطالعه جدید، تعطیلات تابستان موجب اضافه وزن ناخواسته در کودکان می شود.

تعطیلات تابستان عامل بروز چاقی در کودکان

سلامت نیوز:طبق یک مطالعه جدید، تعطیلات تابستان موجب اضافه وزن ناخواسته در کودکان می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، محققان دانشگاه تکزاس با پیگیری وضعیت بیش از ۱۸ هزار کودک از ابتدای حضور در مهدکودک تا پایان مقطع دوم دریافتند نرخ اضافه وزن کودکان در طول مدت تعطیلات تابستان از ۲۳ درصد تا ۲۹ درصد افزایش یافت. محققان همچنین مشاهده کردند نرخ چاقی از ۹ درصد تا ۱۱.۵ درصد افزایش داشته است.

به گفته محققان، تمام این میزان افزایش در طول دو دوره تعطیلات تابستان در طی مطالعه اتفاق افتاده بود و در طول سال تحصیلی این افزایش وجود نداشته است.

پل  وون هیپل، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «معلمان همواره نگران این مسئله بوده اند که تعطیلات تابستان منجر به از بین رفتن دانش تحصیلی دانش آموزان شود، اما حال ما می دانیم که این مدت زمان با اضافه وزن بیشتر برای دانش آموزان نیز همراه است.»

به گفته محققان حال که داده ها نشان می دهد تعطیلات تابستان با اضافه وزن احتمالی برای کودکان همراه است، مرحله بعدی ایجاد رفتارهای برون مدرسه برای پیشگیری از این مشکل است.

آنها پیشنهاد می کنند که والدین باید بر برنامه خواب کودک شان همانند دوره مدرسه نظارت داشته باشند و مدت زمان استفاده از وسایل الکترونیک نظیر تلویزیون، کامپیوتر، تبلت و موارد مشابه دیگر را محدود سازند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha