عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: زنانی که بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نمی‌کنند 5 تا 7 برابر بیشتر زایمان‌های زودرس خواهند داشت.

سلامت نیوز:عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: زنانی که بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نمی‌کنند 5 تا 7 برابر بیشتر زایمان‌های زودرس خواهند داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،وقارالدین اخوان دندانپزشک و عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی ، گفت: امروزه ثابت شده که 70 درصد بیماری‌های عمومی با مشکلات دهان و دندان ارتباط دارد مثلاً اگر لثه سالم نباشد یا دهان باکتری‌زایی داشته باشیم بیماری‌های قلبی،‌ کلیه و تنفسی پیش می‌آید؛ زنانی که بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نمی‌کنند 5 تا 7 برابر بیشتر زایمان‌های زودرس خواهند داشت همچنین افرادی که این بهداشت را رعایت نمی‌کنند  4 تا 6 برابر بیش از افراد دیگر به بیماری‌های مزمن تنفسی دچار می‌شوند.

اخوان زنجانی بیان کرد: سازمان بهداشت جهانی در افق 2020 برای بهبود شاخص‌های سلامت دهان برنامه دارد زیرا موضوع سلامت دهان و پوسیدگی دندان مسأله ناحیه‌ای نیست بلکه با سلامت کل بدن در ارتباط است.

وی در پاسخ به این سؤال که چند بار مسواک زدن به سلامت دندان کمک می‌کند،‌ گفت: به طور معمول روزی 2 بار مخصوصاً باید موقع خواب مسواک زده شود و بعد از آن چیزی مصرف نشود.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد: کسانی که فعالیت باکتری‌زایی دهانشان بالاست حتماً از دهان‌شویه‌ها استفاده کنند و آدامس‌های بدون قند مصرف نمایند، این آدامس‌ها حاوی ماده قندی هستند که ضدباکتری است بنابراین می‌توانند از پوسیدگی دندان جلوگیری کنند.

اخوان زنجانی در مورد دهان‌شویه‌ها، گفت: اگر این دهان‌شویه‌ها با مشورت دندانپزشک دریافت شود مناسب‌تر است زیرا تمامی دستورات همچون نخ دندان، دهان‌شویه و حتی مسواک زدن اگر اشتباه انجام شود می‌تواند سبب تخریب دندان‌ها شود اما به طور کلی دهان‌شویه‌های حاوی فلوراید بهترین انتخاب برای حفظ سلامت دندان‌ها هستند.

وی در مورد کشیدن نخ دندان، گفت: اگر نخ دندان اشتباه استفاده شود می‌تواند سبب خرابی لثه بین دندان‌ها شده پس توصیه می‌شود حتماً به دندانپزشک مراجعه شود و برای اولین بار آموزش صحیح این تکنیک را دریافت کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی در پایان، گفت: توصیه می‌شود کودکان زیر 6 سال مسواک و خمیردندان را به تنهایی استفاده نکنند مخصوصاً خمیردندان‌های فلوراید‌دار باید به مقدار کم و بالای 3 سال و با حضور والدین مصرف شود زیرا این خمیردندان‌ها ممکن است قورت داده شود و سبب مسمومیت کودک شود.

ا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha