سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 198249

رئیس بخش ICU مسمومین مرکز پزشکی لقمان گفت: سردرد، خواب آلودگی، درد بدن و علائمی شبیه آنفلوآنزا و سرماخوردگی به عنوان نشانه‌های مسمومیت با مونواکسید کربن شناخته می‌شود.

علائم مسمومیت با مونواکسید کربن

سلامت نیوز:رئیس بخش ICU مسمومین مرکز پزشکی لقمان گفت: سردرد، خواب آلودگی، درد بدن و علائمی شبیه آنفلوآنزا و سرماخوردگی به عنوان نشانه‌های مسمومیت با مونواکسید کربن شناخته می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از رادیو سلامت، شاهین شادنیا در ارتباط با علائم مسمومیت با مونواکسید کربن گفت: مونواکسید کربن را با نام «قاتل خاموش» می‌شناسند. این گاز هیچ مشخصه‌ای ندارد. مونواکسید کربن گازی است بی رنگ، بدون بو که هیچ خاصیت تحریک کنندگی ندارد. اگر این گاز به دلیل احتراق ناقص در محیط منتشر شود، نمی‌توان به راحتی تشخیص داد.

وی بیان داشت: علائمی که در مراحل ابتدایی مسمومیت با مونواکسید کربن برای فرد رخ می‌دهد، مانند حالت‌های خستگی ناشی از کار است و ممکن است فرد آن را طبیعی تلقی کند.

رئیس بخش ICU مسمومین مرکز پزشکی لقمان حکیم در برنامه رادیو سلامت متذکر شد: تشخیص مسمومیت با مونواکسید کربن، به فکر بودن است و در صورتی که این علائم با حضور در محیط برای فرد تکرار می‌شود، نباید به سادگی از آن عبور کرد.

شادنیا گفت: سردرد، خواب آلودگی، درد بدن و علائمی شبیه آنفلوانزا و سرماخوردگی به عنوان نشانه‌های مسمومیت با مونواکسید کربن شناخته می‌شود و معمولا بیمارانی که این مسمومیت را دارند، عنوان می‌کنند به محض خروج از محیطی که گاز در آن منتشر شده است، حالمان خوب بود.

وی متذکر شد: اگر این علائم در مراحل ابتدایی جدی گرفته نشود، می‌تواند مشکلات جدی‌تری مانند کاهش سطح هوشیاری، خواب آلودگی، کما و حتی مرگ را به دنبال داشته باشد.

عضو انجمن سم شناسی ایران گفت: در صورتی که فرد به مسمومیت با مونواکسید کربن مشکوک شود، باید سریعا محل را ترک کند. بهترین گزینه برای بیمار تا انتقال به مراکز درمانی، استنشاق اکسیژن موجود در هوای آزاد است.

شادنیا تصریح کرد: برای درمان این بیماران لزومی به انتقال به مرکز درمانی خاصی از نقاط مختلف شهر نیست؛ بلکه سریعا باید به نزدیک‌ترین بیمارستان یا مرکز درمانی انتقال داده شود، چرا که تجویز اکسیژن در تمام بیمارستان‌ها امکان پذیر است.

وی گفت: در مسمومیت‌های شدید، کادر درمانی با در نظر گرفتن تمهیدات لازم و مراقبت‌های خاص، بیماران را به مرکز درمانی تخصصی ارجاع می‌دهند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha