ادیولوژیست با اشاره به اینکه 10 درصد از مردم دچار کم‌شنوایی هستند، گفت: با تشخیص سریع و زودهنگام کم شنوایی، می‌توان آن را به خوبی مهار کرد.

10 درصد از مردم دچار کم‌شنوایی هستند/ ضرورت تشخیص زودهنگام کم‌شنوایی

سلامت نیوز:ادیولوژیست با اشاره به اینکه 10 درصد از مردم دچار کم‌شنوایی هستند، گفت: با تشخیص سریع و زودهنگام کم شنوایی، می‌توان آن را به خوبی مهار کرد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از  فارس، حسن عبدالله زاده در ارتباط با سمینار دو روزه راهکارهای کشف و رویارویی با کم شنوایی در نوزادان و اطفال گفت: این سمینار به همت شرکت ندا سمعک آشنا و با حضور دو سخنران خارجی از کشور سوئیس و با هدف آشنایی همکاران با جدیدترین راهکارهای کشف کم شنوایی در نوزادان و سیستم‌های جدید اندازه گیری کم شنوایی اطفال از امروز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همکاران می‌توانند با جدیدترین دستاوردهای علمی در زمینه پیدا کردن کم شنوایی در اطفال و روش‌های تشخیصی آشنا شده و با مطرح کردن سوالات خود به رفع مشکلات بپردازند.

عبدالله زاده عنوان کرد: ٥٠ درصد افرادی که از سمعک استفاده می کنند کسانی هستند که از کم شنوایی عمیق تا شدید رنج می برند و در این خصوص در روز دوم این سمینار بر روی وسایل کمک شنوایی مانند  کاشت حلزون و سمعک سخنرانی خواهیم داشت.

این ادیولوژیست اظهار داشت: افرادی که برای یک گوششان عمل جراحی کاشت حلزون انجام داده اند نیز می توانند برای گوش دیگر از سمعک پاور استفاده کنند.

وی گفت: تقریبا 10 درصد از مردم دچار کم شنوایی هستند که البته با تشخیص سریع و زود هنگام کم شنوایی، می توان آن را به خوبی مهار کرد.

عبدالله زاده ادامه داد: کاهش شنوایی در افراد، منجر به کاهش توانایی در برقراری ارتباطات اجتماعی و همچنین منجر به عدم توانایی در درک گفتار و موجب ناامیدی و دلسردی فرد می‌شود ولی افرادی که از وسایل کمک شنوایی استفاده می کنند بهبودی قابل توجهی را در کیفیت زندگی، ارتباطات اجتماعی و شخصی و وضعیت روحی خویش احساس می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha