رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از وجود افراد پزشک نما و فعالیت کارخانه های غیر مجاز و تولید انبوه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی تقلبی در اطراف تهران خبر داد.

تولید انبوه مواد آرایشی، بهداشتی و غذاهای غیر مجاز در اطراف تهران

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از وجود افراد پزشک نما و فعالیت کارخانه های غیر مجاز و تولید انبوه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی تقلبی در اطراف تهران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،علی اصغر پیوندی در پاسخ به این پرسش که در محدوده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، چقدر تخلفات دخالت افراد غیر مجاز در امور درمان وجود دارد گفت: متاسفانه باید اعلام کنیم که افراد بی‌صلاحیت که بدون هیچ مجوزی در امور درمان دخالت می‌کنند و به عنوان پزشک کلاهبرداری می‌کنند، در تهران و در منطقه تحت پوشش این دانشگاه وجود دارند.


وی ادامه داد: نظارت بازرسان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به صورت 24 ساعته وجود دارد اما به هر حال موارد متعددی گزارش شده است که افرادی با عناوین مختلف در امور درمان و طبابت دخالت کرده‌اند و البته به محض کشف این افراد به شدت با آنها برخورد شده و به قوه قضاییه معرفی شده‌اند.


پیوندی درباره ماهیت این افراد گفت: برخی از این افراد پزشک نبوده‌اند اما خودشان را در قالب پزشک به مردم معرفی کرده و فعالیت می‌کردند. برخی نیز با عناوین جعلی داروساز،کارهای خلافی را انجام می‌دهند که به شدت سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.


وی درباره بیشترین فراوانی تخلفاتی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازد به خبرنگار ایرنا گفت: مهمترین مسئله‌ای که در تهران و از جمله در محدوده تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد، انبوه تولیدکنندگان غیر مجاز مواد آرایشی، بهداشتی و مواد غذایی است.


پیوندی اضافه کرد: این افراد و متخلفان تعداد زیادی هستند و واقعا با فعالیت بازرسان، درگیری زیادی با آنان داریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به این پرسش که این افراد بیشتر چه تخلفاتی را مرتکب می‌شوند، گفت: بسیاری از آنها هیچ مجوزی برای تولید مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی ندارند، برخی نیز در ابتدا مجوز دارند اما بعد مسیر تولیدشان را بر خلاف مجوز عوض می کنند.


وی ادامه داد: بسیاری از این تولیدکنندگان استانداردهای تولید را رعایت نمی‌کنند یا اینکه هنگام گرفتن مجوز، استانداردها را رعایت می‌کنند اما بعد از آ‌ن استانداردهای تولید را رعایت نمی‌کنند و این مسائل باعث می‌شود که به شدت سلامت مردم آسیب ببیند.


پیوندی گفت: ماموران و بازرسان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به شدت نسبت به این مسائل حساس هستند اما به هر حال این تولیدات غیر مجاز که حجم آنها نیز خیلی زیاد است، وارد بازار می‌شوند و نه تنها در منطقه تحت پوشش این دانشگاه بلکه در مناطق دیگر تهران یا حتی شهرها و استانهای دیگر نیز توزیع می‌شوند.


وی افزود: همزمان تولیدات غیر مجاز مناطق دیگر نیز در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در شمال و شرق تهران توزیع می‌شود و یک نوع همپوشانی از این نظر وجود دارد که کار نظارت را مشکل می‌کند.


پیوندی اضافه کرد: بیشترین تجمع این تولیدکنندگان غیر مجاز در جنوب، جنوب شرق و اطراف تهران است و بیشترین آ‌نها نیز کارگاهها و کارخانه‌های تولیدکننده مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی هستند که به خاطر مشکلات اقتصادی دست به تقلب و کارهای خلاف می‌زنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha