پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان گفت: یک زوج جوان همدانی بر اثر بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن در منزل جان خود را از دست دادند.

مرگ زوج همدانی به خاطر گازگرفتگی

سلامت نیوز:  مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان گفت: یک زوج جوان همدانی بر اثر بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن در منزل جان خود را از دست دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، عباس اولیا سمیع  افزود: این حادثه سه شنبه شب هفته جاری در شهرک اندیشه شهر همدان به وقوع پیوست.

وی اضافه کرد: این زوج جوان خانم 19 ساله و یک مرد 25 ساله بودند که براثر استنشاق گاز منوکسید کربن ناشی از آبگرمکن جان خود را از دست دادند.

اولیا سمیع خاطرنشان کرد: اقدام های احیا کادر فوریت های پزشکی و انتقال این دو نفر به بیمارستان نتیجه ای نداشت چرا که هر دو ساعاتی قبل از اعلام به فوریت های پزشکی جان خود را از دست داده بودند.

اولیا سمیع یادآور شد: استفاده از آبگرمکن یا بخاری های فرسوده یا دارای نقص فنی و فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می دهند.

وی با تاکید بر رعایت اصول ایمنی در نصب صحیح بخاری و آبگرمکن های گازی بیان کرد: بازدید از شیر و شیلنگ گاز، مسیر دودکش ها و استفاده از دودکش های استاندارد بر روی پشت بام در این فصل بسیار ضروری است.

وی افزود: همزمان با سرمای شدید در این ایام رعایت نکات ایمنی در مورد استفاده درست از گاز و بخاری های نصب شده باید مورد توجه قرار گیرد.

سال گذشته 7 نفر بر اثر گازگرفتگی جان باختند که از این تعداد سه نفر زن و مابقی مرد بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha