یک کارشناس نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: مصرف نان‌های سبوس‌دار مانع افزایش ناگهانی قندخون می‌شود.

نان سبوس‌دار مانع افزایش ناگهانی قندخون می‌شود

سلامت نیوز:یک کارشناس نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: مصرف نان‌های سبوس‌دار مانع افزایش ناگهانی قندخون می‌شود.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از آنا، حجت اله کمکی گفت: سبوس شامل پوسته خارجی گندم است که در فرآیند آرد سازی با توجه به نوع و مصرف آرد، درصد استخراج آن از گندم متغیر است.

وی افزود: سبوس دارای مواد معدنی از جمله آهن، کلسیم،‌ منیزیم، روی، فسفر و ویتامین‌های فراوان شامل E، B1، B2، B3 و اسید فولیک است.

کمکی با اشاره به فواید مصرف نان‌های سبوس‌دار، اظهار کرد: نان سبوس‌دار برای افرادی که دارای چربی و فشار خون بالا هستند مفید است، دستگاه گوارش را از خطر آسیب‌های جدی حفظ می‌کند، سبب کاهش قند خون به علت دفع مقدار زیادی قند آزاد( گلوکز) در روده می‌شود و در نتیجه از افزایش ناگهانی قندخون جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: با مصرف نان سبوس‌دار احساس سیری به انسان دست می‌دهد که در نتیجه به کاهش وزن می‌انجامد.

کارشناس نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی همدان بوی مطبوع، طعم و مزه مطلوب، بافت داخلی متخلل (حفره‌دار) و یکنواخت، دو پوسته نشدن، راحت جویده و پاره شدن، ماندگاری نسبتا بالا و تاخیر در بیات شدن را از مشخصات نان‌های سبوس‌دار مرغوب برشمرد.

وی با تاکید براینکه در سبوس ترکیبی وجود دارد که اگر این ترکیب در نان باقی بماند در دستگاه گوارش مانع جذب آهن، روی (Zn) و کلسیم می‌شود، افزود: برای جلوگیری از این موضوع باید تخمیر موثر روی خمیر انجام شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha