مدیر کل نظارت بر فراورده های طبیعی سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: فرآورده ها یا پودرهای چاق کننده غیرمجاز، اغلب حاوی مقدار بالای کورتون هستند که موجب احتباس آب در بدن فرد مصرف کننده و افزایش وزن کاذب می شوند.

کورتون در پودرهای چاق کننده

سلامت نیوز:  مدیر کل نظارت بر فراورده های طبیعی سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: فرآورده ها یا پودرهای چاق کننده غیرمجاز، اغلب حاوی مقدار بالای کورتون هستند که موجب احتباس آب در بدن فرد مصرف کننده و افزایش وزن کاذب می شوند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،«کورتون نام عامیانه گروهی از داروهاست که خاصیت مسکن و تضعیف سیستم ایمنی بدن را داشته و در درمان تعداد زیادی از بیماری‌ها کاربرد دارند.»
به گزارش  سازمان غذا و دارو ، دکتر امیر حسین جمشیدی نسبت به مصرف دارو و مکمل های تهیه شده از فروشگاه های غیرمجاز تحت عنوان فرآورده های چاق و لاغر کننده، هشدار داد و افزود: مصرف کورتون موجب افزایش فشارخون، افزایش قند خون، ایجاد آب مروارید در چشم و خشکی پوست می شود.
وی اضافه کرد: مصرف کورتون ها، سیستم ایمنی فرد را ضعیف کرده و فرد مستعد ابتلا به انواع عفونت ها خواهد شد.


این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو اظهار داشت: پودرهای چاق کننده غیرمجاز گاهی حاوی داروهای سرکوب کننده غذا نیز هستند که مصرف آنها عوارض جبران ناپذیری بر سیستم هورمونی بدن خواهد داشت.


جمشیدی تاکید کرد: داروها و فرآورده های لاغرکننده نیز از ایجاد عوارض گوناگون برای مصرف کننده مستثنی نیستند و این فرآورده ها اغلب موجب اسهال شدید در فرد مصرف کننده می شود که از دست دادن شدید آب بدن را به دنبال دارد.


وی اضافه کرد: همچنین اسهال شدید موجب از دست رفتن مواد معدنی و ویتامین های ضروری شده و می تواند بر عملکرد سیستم قلب و عروق تاثیر بگذارد.
وی تصریح کرد: اغلب فرآوده های چاق کننده و لاغرکننده غیرمجاز، حاوی داروهایی هستند که ضمن تحریک غده تیروئید، موجب اختلال شدید در سیستم هورمونی فرد مصرف کننده می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha