حبیب الله مسعودی فرید درباره نحوه مداخله این نرم افزار، اظهار کرد: تمام مداخلات و اقدامات مشاوره‌ای، روانشناختی، مددکاری و حقوقی انجام گرفته برای زوجین متقاضی طلاق در این سامانه با حفظ رازداری کامل ثبت می شود.

راه‌اندازی سامانه "نرم افزار طلاق" در استانهای دارای نرخ طلاق بالا

سلامت نیوز:معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی سامانه نرم افزار طلاق در ١١ استان کشوری که دارای بالاترین نرخ طلاق هستند در آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر این سامانه در استان خراسان رضوی به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است.
حبیب الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نحوه مداخله این نرم افزار، اظهار کرد: تمام مداخلات و اقدامات مشاوره‌ای، روانشناختی، مددکاری و حقوقی انجام گرفته برای زوجین متقاضی طلاق در این سامانه با حفظ رازداری کامل ثبت می شود.
وی در ادامه با بیان آنکه این کار باعث سهولت و ارتقای کیفیت خدمت رسانی به زوج‌ها می‌شود، گفت: این روش در سطح استانی و ملی نیز می تواند به سیاستگذاریهای حوزه طلاق در خانواده کمک کند.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در ادامه به اجرای طرح ثبت درخواست مداخله در طلاق توافقی به صورت پایلوت، در استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: سازمان بهزیستی برای کنترل و کاهش روند طلاق در کشور اقدامات متعددی از جمله نرم افزار طلاق و همچنین ارائه آموزش‌های خانواده را در دست دارد.
فرید در پایان تاکید کرد: پس از طلاق نیازمند ارائه آموزش‌های مهارتهای زندگی به والدین هستیم، زیرا فرزندان پس از طلاق والدین با پدر و مادر خود در ارتباط هستند و برای بهبود این روابط و پیگیری مسائل تربیتی این کودکان باید ارائه مداخلات آموزشی، مشاوره‌ای و مددکاری را در دستور کار قرار دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha