عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی معتقد است که ورود واقفان به حوزه بهداشت و درمان در سال‌های اخیر در کشور کم‌رنگ شده است.

کم‌رنگ شدن موقوفه‌های بهداشت و درمان در سال‌های اخیر

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی معتقد است که ورود واقفان به حوزه بهداشت و درمان در سال‌های اخیر در کشور کم‌رنگ شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، بهروز بنیادی همزمان با هفته وقف اظهار کرد: پیشینه ایجاد وقف در حوزه سلامت و بهداشت و درمان به گذشته‌های دور برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه وقف امروز باید بیشتر وارد حوزه بهداشت و درمان شود تصریح کرد: با توجه به تنوع و تعدد نیازها در این بخش، ورود وقف و جلب مشارکت‌های مردمی در حوزه بهداشت و درمان ضروری است.

این نماینده مجلس دهم ادامه داد: امروزه در اقصی‌نقاط کشور شاهد ایجاد موقوفاتی در حوزه‌های ساخت مدارس و یا مراکز آموزشی با هدف تقویت زیرساخت‌های آموزشی در آموزش و پرورش توسط خیرین مدرسه‌ساز هستیم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت بهداشت و درمان در زندگی مردم اضافه کرد: در گذشته واقفان زیادی در سراسر کشور در بحث ساخت بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی فعال بودند اما این روند امروزه کند تر شده است.

بنیادی با بیان اینکه در سال‌های اخیر حضور افراد در این حوزه از وقف کم‌تر شده تصریح کرد: براساس اسناد و وقف‌نامه‌ها، واقفان در گذشته توجه بسیار ویژه‌ای به حوزه بهداشت و درمان داشتند.

وی بر لزوم توجه و عمل به نیات واقفان تاکید کرد و گفت: توجه به نیات واقفان، به ایجاد انگیزه در خیرین با  ایجاد موقوفه‌های جدید کمک می‌کند، لذا از همه مهم‌تر توجه به نیت واقف است و مسئولان و متولیان اوقاف و امور خیریه باید از این موضوع مراقبت کنند.

این نماینده مردم اضافه کرد: در خراسان موقوفات زیادی داریم که به امام رضا (ع) و آستان قدس رضوی تعلق دارد که منشاء خدماتی در استان‌های مختلف هستند.

بنیادی با اشاره به اینکه در برخی از شهرها بیش از ۶۰ درصد اراضی موقوفه است، تصریح کرد: امیدواریم با درایت متولیان اوقاف و امور خیریه، فرهنگ وقف در کشور ترویج و رونق بیشتری بگیرد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha