دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷

خوابیدن مثل یک چالش یا یک معامله بسیار بزرگ است. هر چقدر کیفیت خواب شما در طول شب بیشتر و بهتر باشد ، صبح فردا سرحال تر بیدار می شوید. به واقع آنچه که شما برای خواب شبانه تان برنامه ریزی می کنید به چالش روز بعدی تان تبدیل خواهد شد.

۱۳ عادت افراد ناموفق پیش از خواب

سلامت نیوز: خوابیدن مثل یک چالش یا یک معامله بسیار بزرگ است. هر چقدر کیفیت خواب شما در طول شب بیشتر و بهتر باشد ، صبح فردا سرحال تر بیدار می شوید. به واقع آنچه که شما برای خواب شبانه تان برنامه ریزی می کنید به چالش روز بعدی تان تبدیل خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین؛ باید این را بدانید که بین کم خوابی و بالا رفتن میزان استرس و تاثیراتی که این اتفاق بر سلامت شما می گذارد ارتباط مستقیمی وجود دارد.

بااین تفاسیر اینکه شما بتوانید عادت های قبل از خواب صحیحی را برای زندگی تان تعریف کنید میزان موفقیت شما را در روزهای کاری بالا می برد، در غیر اینصورت باید بدانید افرادیکه عادت های خواب مناسب ندارند بدون اینکه خبر داشته باشند در حال تخریب آینده خود هستند.

با این عادت های غلط ویژ افراد ناموفق بیشتر آشنا شوید؛

برای فردا برنامه ای ندارند!

وقتی دست کم یک برنامه جزئی برای فردایتان داشته باشید ، صبح روز بعد را با طمانینه بیشتری شروع می کنید. افراد ناموفق همان هایی هستند که شب را بدون اینکه برای فردا برنامه ای تعریف کرده باشند گذرانده اند. و این نکته را بدانید که شما این بی برنامگی را با خود به روز بعد خواهید برد. به این ترتیب بد نیست اگر هر از گاهی برای مثلا مدت مشخصی از آینده یک برنامه ریزی بکنید و روزهایتان را طبق روتینی که پیش بینی کرده اید جلو ببرید.

به بازتاب روزهایشان فکر نمی کنند

افراد ناموفق همان هایی هستند که شب ها قبل از خواب به بازتاب آنچه که اتفاقات روز زندگی شان بوده فکر نمی کنند. شاید آنها با خودشان فکر می کنند که زندگی شان اینقدر به هم ریخته هست که دیگر نیازی ندارد خودشان را برای فکر کردن به آن تحت فشار بگذارند. البته که ما در طول روز وقت این را نداریم تا بی صدا گوشه ای بنشینیم و به زندگی مان فکر کنیم ؛ برای همین اختصاص دادن زمانی هر چند کوتاه به تفکر درباره بازتاب عملکردمان در زندگی یک ایده فوق العاده است. این ایده به ما کمک می کند به فردی صاحب فکر تبدیل شویم.

موقع خواب سراغ تکنولوژی می روند

افراد ناموفق با این حرکت انتقام ویران کننده ای از چرخه خواب خود می گیرند. در واقع آنها حتی قبل از خواب هم دست سر تکنولوژی برنمی دارند. محققان به همه افراد توصیه می کنند پیش از خواب مانیتورهایشان را خاموش کنند. نور آبی مانیتورها مغز شما را که برای خواب آماده می شود دچار اختلال کرده و خوابیدن را سخت می کند. دقیقا به همین دلیل است که خواندن کتاب های کاغذی قبل از خواب توصیه می شود. فعالیتی که باید جایگزین استفاده از تکنولوژی حین خواب کنید.

در گذشته گیر کرده اند

شما می توانید خیلی ساده درگیر افکار و اتفاقات منفی بشوید که در طول روزی که گذرانده اید برایتان پیش آمده و حالا فکر می کنید می توانستید آنها را طور دیگری مدیریت کنید. افراد ناموفق همان هایی هستند که قبل از خواب در افکار منفی غرق می شوند. چیزی که استرس و ناراحتی بسیاری را با خود به همراه دارد.

نگران فردا هستند

افراد ناموفق صرفا در گذشته گیر نیفتاده اند ؛ آنها بابت آینده هم حسابی نگران هستند و دغدغه دارند. خب این کاملا طبیعیست اگر شما هر از گاهی بابت اتفاقاتی که ممکن است در آینده واقع شود دلواپس شوید اما اینکه بخواهید هر شب قبل از خواب از آنچه که آینده نامیده می شود وحشت کنید و نگران باشید اصلا نشانه خوبی نیست. منفی بافی های شما می تواند تمام ذهن شما را آزار بدهد و همین اتفاق باعث خواهد شد نتوانید با فراغ بال چشم هایتان را ببندید و خواب آرامی را تجربه کنید.

بهداشت را رعایت نمی کنند

بهداشت قبل از خواب یک عادت ضروری و به قولی یک "باید" است. مسواک زدن های قبل از خواب و دوش گرفتن های منظم یعنی اینکه شما به خودتان اهمیت می دهید. یکی از دغدغه های افراد ناموفق رعایت کردن ضروریات بهداشتی قبل از خواب است که جزئی ترین آن می تواند همان مسواک زدن دندان ها باشد. اگر شما به خودتان اهمیت ندهید قطعا نمی توانید به موفقیت خود هم اهمیت بدهید.

وقتی استرس در طول روز اوج می گیرد و انباشته می شود ، آرام کردن مغز و خوابیدن به مراتب سخت تر خواهد شد. بنابراین بهترین راه شناسایی راه هایی روتین به عنوان برنامه های قبل از خواب است. وقتی به این برنامه ها عادت کنید ، و وقتی آنها را انجام بدهید ، این پیام به مغز شما مخابره می شود که باید برای خواب آماده شوید.

بعد از ساعت 2 بعدازظهر کافئین می خورند

این یک موضوع واضح است اما همواره تکرار می شود. کافئین خوردن قبل از خواب هرگز ایده خوبی نبوده است.پزشکان متعددی بر این عقیده اند که نباید بعد از ساعت 2 بعد از ظهر نوشیدنی های کافئین دار مصرف کرد.

آنها میان وعده های نصفه شبی دارند!

در فاصله سه ساعت پایانی که به زمان خواب شما مانده پرخوری کردن مترادف است با سخت خوابیدن و البته چاق شدن.

خوردن غذای سنگین و پس از آن بلافاصله به رختخواب رفتن نمی تواند خواب عمیقی را برای ما به ارمغان بیاورد چون سیستم هضم غذا در بدن ما در حال فعالیت است در نتیجه بدن نمی تواند با آرامش در استراحت باشد و خودش را برای روز آینده شارژ کند.

این نکته را هم یادتان باشد مواد قندی و شیرین می تواند بدترین گزینه برای خوردن های قبل از خواب باشند در حالیکه دمنوش های گیاهی بهترین آنها هستند.

در معرض نور می خوابند

یکی از اصلی ترین مسائلی که می تواند خواب شما را مختل کند ، قرار گرفتن چشم هایتان در معرض نور است. این نور ممکن از روزنه چشم های نیمه باز عبور کند و آرامش خواب را از شما بگیرد. حالا این نور ممکن است نور چراغ باشد ، یا تلویزیون یا موبایل یا مانیتور کامپیوتر. این نور مانع از خواب عمیق شما خواهد شد. حتما از نفوذ نور به چشم هایتان جلوگیری کنید. در این راستا می توانید از چشم بندهای حین خواب استفاده کنید یا اینکه یک شال یا روسری را به نرمی روی چشم هایتان ببندید. در اینصورت مطمئن باشید خواب عمیق تری را تجربه خواهید کرد.

ساعت های خواب منظمی ندارند

شاید بهانه آدم های ناموفق برای بد خوابیدن نداشتن زمان کافی برای خواب باشد در حالیکه آنها اولویت های خود را اشتباه انتخاب کرده اند.

خواب کافی برای سلامت شما یک امر ضروریست. تحقیقات متعدد ارتباط قوی بین مشکلات سلامت و فقر خواب پیدا کرده اند. طبق یکی از گزارش های منتشر شده رویترز ، مردانی که به مقدار کافی نمی خوابند بیشتر در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند.

گرما را زیاد می کنند

اگر می خواهید راحت تر بخوابید، بهتر است درجه حرارت اتاق خوابتان را پایین بیاورید حتی اگر فرد سرمایی هستید. طبق تحقیقات جدید انسیتوی بین المللی سلامت وقتی در اتاق سر بخوابید بدن شما کالری بیشتری می سوزاند و این برای سلامت تان مفید است.

تمام آخر هفته را می خوابند

بیدار موندن در تمام طول هفته و خوابیدن صرفا در آخر هفته یک عادت بسیار بد است.شاید گاهی زندگی تان اینقدر شلوغ شود که مجبور شوید شب ها بیدار بمانید و خواب را به آخر هفته موکول کنید.بر طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه روانشناسی شمال تگزاس وقتی افراد در ساعت های متفاوتی از خواب بیدار شوند در واقع ریتم خواب خود را به هم زده اند. به این ترتیب از خواب کامل و ضروری محروم می شوند و سلامت شان به خطر می افتد.

منبع: بیزینس اینسایدر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha