سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 200

به گزارش سلامت نیوز: عوامل روحی و روانی در بیماری های پوستی اهمیت قابل توجهی دارند و در مورد بیماری های عود کننده نظیر اگزما و آکند، نقش تشدید کننده استرس و عوامل هیجانی به اثبات رسیده است.

استرس باعث تشدید بیماری های پوستی می شود
دکتر محمدعلی نیلفروش زاده متخصص پوست مو و زیبایی و استادیار پوست دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس مرکز تحقیقات بیماری های پوستی و سالک گفت: تعامل بین پوست و ذهن افراد به اشکال مختلف ظاهر می شود و در مورد بعضی از بیماری ها استرس و عوامل هیجانی باعث تشدید بیماری  می شوند، از طرف دیگر بروز ضایعات و مشکلات پوستی به دلیل ایجاد ظاهرنازیبا  باعث فشار روحی در افراد می شود.
وی ادامه داد: در مورد بیماری های نظیر ویتیلیگو آلوپسی آره تا مشکل اصلی و عمده بیمار فشار روحی ایجاد شده به علت نازیبا شدن است گاهی اوقات پزشکان متخصص پوست با مواردی مواجه می شوند که از سوی خود بیمار ایجاد شده است و در واقع ضایعات به وسیله خود بیمار القا می شود که تریکوتیلومانیا، نورتیک اکسکوریشن و درماتیت ساختگی از این دسته هستند.
وی یادآور شد: نخستین اقدام در مورد این بیماران اطمینان از منشا رواشناختی آنها است این علایم همگی اختلالات اولیه روانپزشکی هستند و در این موارد هیچ اختلال اولیه پوستی وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha