سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2002

مسمومیت های غذایی در سفرهای نوروزی عوامل تهدیدكننده ای است كه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

دكتر سهیلی، عضو هیأت علمی گروه تغذیه دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكی تهران به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: عوارض خوردن غذاهای گوشتی فاسد 4 تا 6 ساعت پس از مصرف بروز می كند، این نوع مسمومیت ها با بی حالی، خستگی و اسهال همراه است.
وی گفت: مسمومیت گروه دیگری از فرآورده ها مانند تخم مرغ های آلوده، انواع سوسیس و كالباس بعد از 12 تا 24 ساعت علائم خود را نشان می دهد كه این  مسمومیت ها علاوه بر علائم گفته شده با تب نیز همراه است.
وی با اشاره به اینكه مسمومیت های غذایی در كودكان با خطر مرگ همراه است، تاكید كرد: مصرف آب سالم و نوشیدنی های سالم بدون گاز بویژه نوع شیوه مناسبی برای حفظ سلامت در نوروز است.
دكتر سهیلی ادامه داد: میكروب های بیماری زای داخل قوطی كنسرو سمی هم می توانند علاوه بر ایجاد مسمومیت، دستگاه تنفسی افراد را دچار خطر كند و 12 ساعت پس از مصرف، بی حالی، حالت تهوع و سرگیجه به سراغ افراد می آید و با گذشت زمان حرف زدن و بلع غذای مصرف كنندگان با مشكل روبرو می شود.
وی تصریح كرد: در این گونه موارد چنانچه بیمار بی درنگ به مركز درمانی رسانده نشود از كارافتادن دستگاه تنفسی می تواند منجر به مرگ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha