مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح سالم بودن و ایمنی وسایل گرمایشی و بخاری در فصل سرد و نیمه دوم سال به‌صورت رایگان گفت: اگر شهروندان نیاز داشتندکه آتش‌نشانان از محل مسکونی یا اداری‌شان بازدید و ایمنی وسایل گرمایشی را کنترل کنند، با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و نسبت به رفع مشکل خود اقدام کنند.

تست رایگان وسایل گرمایشی از سوی‌آتش‌نشانان

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح سالم بودن و ایمنی وسایل گرمایشی و بخاری در فصل سرد و نیمه دوم سال به‌صورت رایگان گفت: اگر شهروندان نیاز داشتندکه آتش‌نشانان از محل مسکونی یا اداری‌شان بازدید و ایمنی وسایل گرمایشی را کنترل کنند، با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و نسبت به رفع مشکل خود اقدام کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، سعید شریف‌زاده با اشاره به اینكه طرح جامعه ایمن با كارگروه مبارزه با «مرگ خاموش» چندی پیش به مرحله اجرا درآمد، گفت: این طرح با همكاری برخی از تولیدكننده‌ها كه نمایندگان این افراد در شهر هستند، انجام شد كه اگر شهروندان نیاز داشتند تا آتش‌نشانان از محل مسكونی یا اداری‌شان بازدید و ایمنی وسایل گرمایشی را كنترل كنند،

با سامانه 125تماس گرفته و نسبت به رفع مشكل خود اقدام كنند. وی با بیان اینكه در این طرح سالم بودن و ایمنی وسایل گرمایشی و بخاری در فصل سرد و نیمه دوم سال به‌صورت رایگان در دستور كار قرار گرفته است، تأكید كرد: البته هرساله نیز اگر شهروندی دچار مشكلی درخصوص مسائل ایمنی بود با سازمان آتش‌نشانی تماس می‌گرفت.

داشتن سرگیجه یا سردرد به‌دلیل استفاده از وسایل گرمایشی و دودكش سرد، نشان‌دهنده نشت گاز منو‌كسیدكربن در محل است. به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران باید تست‌های لازم برای نصب دودكش، كلاهك و همچنین استاندارد و سالم بودن دستگاه‌های حرارتی انجام شود تا شهروندان دچار حادثه نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha