مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری گفت: 148 تن ماهی در مسیر و بستر چشمه و رودخانه سرخون شهرستان اردل به دلیل آلودگی به نفت خام از بین رفت.

از بین رفتن 148 تن ماهی در سرخون به دلیل آلودگی نفتی!

سلامت نیوز: مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری گفت: 148 تن ماهی در مسیر و بستر چشمه و رودخانه سرخون شهرستان اردل به دلیل آلودگی به نفت خام از بین رفت.

به گزارش سلامت نیوز، پرویز منصوری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: فعالیت 58 مزرعه پرورش ماهی سردابی در مسیر و بستر چشمه و رودخانه سرخون شهرستان اردل به دلیل آلودگی به نفت خام تا سال آینده ممنوع شد.

وی با بیان اینکه 58 مزرعه پرورش ماهی در مسیر و بستر چشمه و رودخانه سرخون وجود دارد، افزود: تنها 9 مزرعه پرورش ماهی فعال در آن منطقه وجود داشته است که موجب تلف شدن 148 تن ماهی قزل‌آلا شد. مابقی مزارع پرورش ماهی فعال نبوده و به دلیل نشت نفت بر روی تاسیسات آن‌ها، فعالیت آن‌ها تا سال آینده ممنوع است.

منصوری با اشاره به اینکه میزان خسارت وارده در این منطقه در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: به منظور جبران خسارت وارده به مزرعه داران پرورش ماهی، وام‌های کم بهره تعلق خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha