آمارهای مرگ و میر گازگرفتگی در سال جاری کاهش پیدا کرده است

سلامت نیوز:مهندس شجاع بیان داشت: خوشبختانه امسال آمارهای مربوط به مرگ و میر بر اثر گازگرفتگی خیلی پایین آمده و هنوز به عدد 30 نرسیده است.
به گزارش سلامت نیوز برنامه "صبح و گفت و گو" در بخش سوم با موضوع ایمنی گاز در استان تهران و با حضور جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی تهران و مهندس شجاع ریاست ایمنی بهداشت و محیط زیست شرکت گاز استان تهران روانه آنتن شد.
جلال ملکی در ابتدا در خصوص آمارهای گازگرفتگی در استان تهران گفت: آماری که در این خصوص در سازمان آتش نشانی وجود دارد، دقیق و شفاف نیست زیرا خیلی از حوادث را به سازمان آتش نشانی ارجاع نمی دهند.
وی با ذکر مثالی ادامه داد: معمولاً در حوادثی که دسترسی به فرد مسموم شده سخت و دشوار باشد با آتش نشانی تماس می گیرند. موارد زیادی بوده که افراد وقتی وارد منزل شده اند با مصمومیت مواجه شده اند و با اورژانس تماس گرفته اند.
سخنگوی آتش نشانی تهران درباره وضعیت امسال اشاره داشت: در چند روز گذشته یک سرمای ناگهانی در تهران به وجود آمد و آمار در روزهای گذشته بالا رفت. البته همه حوادث منجر به تلفات جانی و فوتی نشد، زیرا هموطنان به موقع اطلاع رسانی کردند و نیروهای آتش نشانی نیز به موقع حضور پیدا کردند.
وی ادامه داد: بیشتر موارد مصمومیت بود که آخرین مورد در یک مجتمع مسکونی در خیابان شریعتی مشکلی در موتورخانه وجود داشت که سرویس سالانه ای انجام نشده بود و باعث تولید گاز کشنده و مصموم کننده و انتشار به واحدها شده بود که حدود 16 نفر را همکارانم خارج کردند.
ملکی درباره وضعیت فرهنگ ایمنی نسبت به گذشته گفت: نمی توان با قاطعیت گفت وضعیت فرهنگ ایمنی بهتر شده. واقعا در مورد گاز مونو اکسید کربن باید گفت، با رعایت نکردن نکات بسیار ساده و کوچک حوادث تلخی رخ داده و تنها یک مقدار همت و آگاهی می طلبد.
مهندس شجاع در ادامه با تصریح بر اینکه گاز یک سرمایه ملی است، بیان داشت: ما علاقه داریم مردم عزیزمان به صورت ایمن از گاز استفاده کنند و منجر به مصمومیت و مرگ نشود زیرا در هر خانه ای که گازی روشن می شود، آسایش و آرامشی را به آن خانه اضافه می کنیم.

وی افزود: با کوچکترین تمهیدات در منزل می توان از بروز حوادث و آسیب دیدگی جلوگیری کرد تا منجر به خسارت نشویم. در سال 94 فوتی ها خیلی زیاد بود و نزدیک به 60 نفر در استان تهران در سال گذشته متاسفانه به کام مرگ کشیده شدند.
ریاست ایمنی بهداشت و محیط زیست شرکت گاز استان تهران درباره سال جاری و مقایسه آن با سال گذشته عنوان داشت: خوشبختانه امسال آمارهای مربوط به مرگ و میر بر اثر گازگرفتگی خیلی پایین آمده و هنوز به عدد 30 نرسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha