رییس پلیس پایتخت با اعلام برخورد با تخلفات و فعالیت‌های غیرمجاز پزشکی آرایشگاه‌ها گفت: انجام هرگونه خدمات و فعالیت‌های پزشکی همچون تتو و خالکوبی در آرایشگاه‌ها غیرقانونی و تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود.

ممنوعیت تتو و خالکوبی در آرایشگاه‌ها

سلامت نیوز:رییس پلیس پایتخت با اعلام برخورد با تخلفات و فعالیت‌های غیرمجاز پزشکی آرایشگاه‌ها گفت: انجام هرگونه خدمات و فعالیت‌های پزشکی همچون تتو و خالکوبی در آرایشگاه‌ها غیرقانونی و تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، سردار حسین ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه نشست بررسی «طرح ملی ساماندهی و نظارت بر آرایشگاه های زنانه و لوازم آرایشی و بهداشتی و دارویی سراسر کشور» و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه مبنا بحث مبارزه با تخلفات آرایشگاه‌ها به ویژه آرایشگاه های زنانه بود و با جمع بندی صورت گرفته و تعامل بیشتر ، امیدواریم در بحث نظارت و برخورد با فروش لوازم آرایشی قاچاق قوی‌تر وارد شویم و مجموعه پلیس آمادگی کامل دارد با تعاملات بین دستگاهی در برخورد با قاچاقچیان کالا دخالت و همکاری کند.

وی باشاره به برخی فعالیت های غیرمجاز پزشکی آرایشگاه ها که سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد، تاکید کرد: انجام هرگونه خدمات و فعالیت‌های پزشکی همچون تتو و خالکوبی در آرایشگاه‌ها غیرقانونی و تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود.

ساجدی‌نیا درباره فعالیت‌های غیرمجاز آرایشگاه‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیز گفت: از ماه‌های پیش، پلیس‌های اماکن و فتا ، اینگونه فعالیت آرایشگاه ها را در فضای مجازی رصد می کنند و با آنها برخورد خواهند کرد ضمن آنکه در بحث برخورد با مدلینگ هم فعالیت های خوبی انجام شده است.

برخورد با آرایشگاه‌های بدون مجوز و غیرمجاز از دیگر موضوعات مورد اشاره رییس پلیس پایتخت بود و در توضیح بیشتر در این باره گفت: فعالیت‌های زیر زمینی این آرایشگاه‌ها سلامت جامعه را هدف قرار داده است.

وی گفت: در طول سال چندین مرحله آرایشگاه‌ها را به صورت دوره ای بازرسی می کنیم میزان تخلفات در آرایشگاه های مجوزدار به مراتب پایینتر است و کمتر با تخلف روبرو می‌شویم مگر در مورد استفاده از داروهای غیرمجاز و غیراستاندارد و بیشتر تخلفات در آرایشگاه های غیر مجاز انجام می‌شود.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ، فروش کالاهای قاچاق در مغازه ها و آرایشگاه ها برای پلیس معضل است در حالی که ورود این لوازم به خاطر حجم اندکشان بسیار راحت تر است. این اقلام قاچاق در انبارهای اطراف تهران با بدترین حالت ممکن دپو می شوند. مجموعه پلیس‌های امنیت و اماکن و پلیس آگاهی به صورت ویژه این کالاهای بهداشتی و آرایشی قاچاق را رصد می کنند و جلوی ورودشان به بازار مصرف را می گیرند.

ساجدی‌نیا به تعامل بین بخشی در امر مبارزه با قاچاق کالا به ویژه کالاهایی که با سلامت افراد طرف هستند، اشاره کرد و گفت: آرایشگاه های فاقد مجوز باید در اسرع وقت نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند و با آرایشگاه‌هایی که خارج از حوزه و مجوز فعالیت می کند با جدیت برخورد شود .

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر لزوم انجام بازرسی در زمان غیرکاری گفت: برنامه ما این است بعدازظهر ها هم بازرسی کنیم که هیچ تخلفی انجام نشود، با مجموعه پلیس‌های تخصصی این آمادگی را داریم که با همکاری سازمان تعزیرات جلوی این تخلفات که سلامت خانم ها و جوانان را تهدید می کند را بگیریم.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha