سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 201

به گزارش سلامت نیوز: متخصصان یك كالج انگلیسی موفق شدند از فضولات و كود گاوهای شیرده، متان تهیه كرده و از این متان، برق مورد نیاز برای انجام كارهای مزرعه را تامین كنند.

گاوها برق تولید می كنند

گاوهای شیرده به مدت هشت ماه از سال در كالج كشاورزی والفورد و نورت ثروپ شایر نگهداری شدند و پهن و فضولات آنها جمع آوری شده و در درون یك دستگاه هضم كننده پمپاژ شد.

سپس در این دستگاه این فضولات به متان تبدیل شدند و این متان برای به كار انداختن یك ژنراتور مورد استفاده قرار گرفت. با این كار انرژی كافی برای انجام تمام كارهای یك مزرعه تولید و تامین می‌شود.

آدریان جونیت، مدیر بخش كشاورزی كالج در این زمینه اظهار داشت: فضولات این گاوها به طور كامل به دستگاه هضم‌كننده منتقل می‌شود.
وی افزود: از پهن این حیوان هم می‌توانیم به عنوان كود و هم به عنوان منبع تولید متان استفاده كنیم.

به گفته این كارشناسان، با استفاده از این متان نه تنها می‌توان جریان برق تولید كرد بلكه از سوی دیگر این تبدیل باعث می‌شود كه میزان گاز متان موجود در هوا كه حدود هفتاد درصد از تصاعدات گازهای گلخانه‌یی را در انگلیس موجب می‌شود و منبع تولید آن گاوهای شیرده هستند، كاهش پیدا كند.

 در حال حاضر 2/2 میلیون گاو شیرده در انگلیس نگهداری می‌شود كه این گاوها به همراه گوسفندها یك چهارم از تصاعدات گاز متان را در این كشور موجب می‌شوند؛ به علاوه این فضولات در صورتی كه به آب‌ها برسند می‌توانند موجب آلودگی آب‌ها نیز بشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha