رئیس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی با اشاره به اینکه بسترهای های لازم برای الکترونیکی شدن نسخه های پزشکان فراهم نشده است، گفت:کمتر از 10 درصد مطب پزشکان دارای سامانه الکترونیکی هستند.

بسترهای لازم برای الکترونیکی شدن نسخه های پزشکان فراهم نشده است

سلامت نیوز:رئیس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی با اشاره به اینکه بسترهای های لازم برای الکترونیکی شدن نسخه های پزشکان فراهم نشده است، گفت:کمتر از 10 درصد مطب پزشکان دارای سامانه الکترونیکی هستند.

دکتر سید محمود تارا روز جمعه در حاشیه نمایشگاه الکامپ 22 در جمع خبرنگاران افزود:تعداد کمی از مطب پزشکان حتی پرونده های کاغذی بیماران را نگهداری می کنند.
وی به بایگانی برخی از بیمارستان ها و سازمان های بیمه گر اشاره کرد و گفت: برخی از بیمارستان ها برای بایگانی کاغذی صدها متر مربع فضا در نظر می گیرند و یکی از سازمان های بیمه گر 600 میلیون سند کاغذی برای رسیدگی دارد.
تارا لازمه الکترونیکی شدن نسخه پزشکان را داشتن داروخانه الکترونیکی،سامانه پرونده الکترونیک و امضای الکترونیک دانست و گفت: باید این بسترها فراهم تا امکان ارائه نسخه الکترونیکی مهیا شود.
وی با اشاره به اینکه قانونی بودن اسناد الکترونیکی در این وزارتخانه در حال پیگیری است اظهار کرد که دی ماه امسال مرکز گواهی امضا الکترونیکی میانی در این ورارتخانه تاسیس می شود.

اتصال بیمارستان های دولتی به سیستم های اطلاعات سلامت 
تارا رویکرد جدید وزارت بهداشت را بهرگیری بیشتر از خدمات الکترونیکی اعلام کرد و گفت: قبل از اجرای برنامه تحول سلامت اندکی از بیمارستان ها به سیستم های اطلاعات سلامت وصل بودند که در حال حاضر تمام بیمارستان های دولتی به این سیستم وصل شده اند.
وی بیان کرد که در تلاش هستیم تا از خدمات الکترونیکی برای ارائه بهتر خدمات به مردم و نظارت بر مراکز بهداشتی و درمانی به نحو مطلوب استفاده کنیم.
وی به بهره گیری از شبکه ملی اطلاعات در حوزه بهداشت اشاره کرد و گفت که سرویس های این حوزه بر روی شبکه ملی اطلاعات برقرار خواهد شد.
تارا به انعقاد تفاهم نامه بین وزارتخانه های بهداشت و ارتباطات وفناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: با این اقدام در صدد هستیم تا خدمات بهتری به مناطق روستایی و محروم کشور ارائه کنیم.
بیست و دومین نمایشگاه الکامپ 22 از روز گذشته ( پنجشنبه ) فعالیت خود را در محل نمایشگاه بین المللی آغاز کرده است و تا 28 آذر ماه علاقمندان می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha