یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 201089

تنهایی؛ پدیده ای رایج زندگی امروزی که بدون شک تبعات بسیاری با خود به همراه داشته است؛ اما دامنه این عوارض تا کجا گسترده است؟ آیا زندگی در تنهایی رو ح ما بیشتر متأثر می کند یا جسم ما را؟ آیا تنهایی می تواند زمینه ساز ابتلا به برخی بیماری ها شود؟

تنهایی می تواند انسان را به کشتن بدهد

سلامت نیوز: تنهایی؛ پدیده ای رایج زندگی امروزی که بدون شک تبعات بسیاری با خود به همراه داشته است؛ اما دامنه این عوارض تا کجا گسترده است؟ آیا زندگی در تنهایی رو ح ما بیشتر متأثر می کند یا جسم ما را؟ آیا تنهایی می تواند زمینه ساز ابتلا به برخی بیماری ها شود؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، شاید بسیاری از ما گمان کنیم که افراد تنها بیشتر از لحاظ روحی دچار چالش می شوند. این در حالی است که نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات دانشمندان حکایت از آن دارد که تنهایی می تواند منجر به بروز برخی بیماری های جسمی گاه خطرناک بشود. مطالعات انجام شده روی 10 هزار زن مبتلا به سرطان سینه نشان داده است، زنانی که تنها زندگی می کنند یا دایره ارتباطات اجتماعی بسیار محدودی دارند بیش از دیگران به این بیماری مبتلا می شوند و احتمال عود شدن علائم بیماری در آنها بیشتر است.

در نقطه مقابل، زنانی که ارتباط اجتماعی بسیار قوی و مستحکمی دارند و از پشتیبانی خانواده دوستان وخود بهره مند هستند شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند. به گفته محققان، احتمال بازگشت بیماری در آن دسته زنان مبتلا به سرطان سینه که تنها زندگی می کنند 40 درصد و احتمال مرگ 60 الی 70 درصد بیش از دیگران است. به همین منظور، برای پزشکان واجب است که در طول درمان نگاهی به شبکه ارتباطی بیمار داشته باشند.

در واقع، بیماران احتیاج به افرادی دارند که به هنگام درد کنارشان باشد، آنها را تا پزشک همراهی کند، در شب های بیمارستان تنهایشان نگذارد و به بهبود آنها کمک کند. فقدان وجود چنین افرادی تجمل شرایط را برای بیمار سخت می کند و همین موضوع می تواند منجر به مرگ او بشود. اطمینان از وجود دیگری برای طی این مسیر دشوار امری ضروری است که استرس بیمار را کاهش می دهد و تحمل شرایط را برای او آسان تر می کند. بنابراین، بهتر آن است نگاه دوباره ای به محیط اطرافتان داشته باشید، شاید فردی به حضور شما نیاز داشته باشد و شما کلید حفظ زندگی برای او باشید.

منبع scienceworldreport


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha