رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور، گفت: بنده از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت در کشور، یکی از منتقدین اصلی طرح بود و نقدهای زیادی به آن داشتم و دارم.

طرح تحول سلامت موجب هدر رفت سرمایه ملی کشور شد/قرار نبود جیب پزشکان پر شود

سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور، گفت: بنده از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت در کشور، یکی از منتقدین اصلی طرح بود و نقدهای زیادی به آن داشتم و دارم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، دکتر علی محمد آدابی در میزگرد نقد طرح تحول سلامت، اظهارداشت: بنده به عنوان مدیری که در سیستم سلامت کار کرده ام و 12 سال سابقه مدیریتی دارم، می گویم که این طرح با اشکالات زیادی همراه است.

وی با بیان این مطلب که قوانین حاکم بر بازار سلامت با قوانین سایر بازارها متفاوت است، تاکید کرد: ما نمی توانیم به بیمار به چشم کالا نگاه کنیم.

آدابی با تاکید بر اینکه وظیفه حاکمیت ایجاد امکانات آموزشی و بهداشتی رایگان است، تصریح کرد: ادبیات مسئولان وزارت بهداشت به گونه ای است که می خواهند از این مسئولیت شانه خالی کنند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور با اعتقاد بر اینکه عمده چالش های طرح تحول سلامت ناشی از افزایش بی رویه تعرفه های پزشکان بوده است، افزود: در ابتدای اجرای این طرح عنوان نشده بود که قرار است تعرفه های پزشکان مدام بالا برود، بلکه فقط صحبت از کاهش پرداختی مردم بود.

آدابی با عنوان این مطلب که هزینه های طرح تحول سلامت از محل اعتبارات عمومی تامین می شود، ادامه داد: تبعات زیادی این طرح داشته که یکی از آنها، افزایش اختلاف طبقاتی و القای حس بی عدالتی در بین کارکنان نظام سلامت است.

وی با اعلام اینکه منابع کشور ثابت است، افزود: اجرای این طرح موجب هدر رفت بخش عظیمی از سرمایه های ملی کشور شده است.

آدابی نسبت به فروش املاک وزارت بهداشت برای پرداخت حقوق بازنشستگان این وزارتخانه هشدار داد و گفت: این موضوع در برنامه ششم لحاظ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha