مادر و دو فرزندش که دچار گاز گرفتگی شده بودند، با حضور آتش نشانان از مرگ نجات یافتند.

نجات مادر و دو کودک از مرگ با گاز گرفتگی

سلامت نیوز: مادر و دو فرزندش که دچار گاز گرفتگی شده بودند، با حضور آتش نشانان از مرگ نجات یافتند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی  اظهار داشت: ساعت 22:43 شب گذشته وقوع حادثه گاز گرفتگی در محله تهرانسر به سامانه سازمان آتش نشانی اعلام شد. بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 104 به محل  حادثه در بلوار لاله اعزام و مشخص شد حادثه در واحد 60 متری طبقه اول یک مجتمع 4 طبقه رخ داده است.

وی ادامه داد: اعضای یک خانواده سه نفر شامل مادر 30 ساله و دو کودک 8 و 5 ساله دچار گاز گرفتگی شده بودند که مادر جوان توانسته بود در واحد را باز و موضوع را به همسایه ها اعلام کند.

ملکی تاکید کرد: این سه نفر بلافاصله به خارج ساختمان منتقل و در معرض هوای آزاد قرار گرفتند. با حضور عوامل اورژانس و اقدامات اولیه در محل حال این سه عضو خانواده رو به بهبودی رفته و از مرگ نجات یافتند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان اینکه کارشناس حاضر در محل علت این حادثه را نقص  دودکش اعلام کرد، تصریح کرد: در خانه های قدیمی راه انتقال گاز مونوکسید کربن حتما باید دارای لوله بوده و در پشت بام نیز با استفاده از لوله های بخاری باید حداقل دو متر بر لوله کار گذاشته در دیوار اضافه شده و سر  لوله ها باید دارای کلاهک اچ مانند باشد. در روزهای سرد راه کنده شده در دیوار جوابگو نیست و ممکن است گازها به داخل خانه پس زده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha