معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حذف بند الف ماده ١٣ برنامه ششم توسعه مبنی بر پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی مخالفت کردند.

سلامت نیوز: معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حذف بند الف ماده ١٣ برنامه ششم توسعه مبنی بر پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی مخالفت کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، تاج الدین اظهار کرد: حذف کلی ماده ١٣ مصوبه  کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، در قالب برنامه ششم توسعه مبنی بر همسان سازی حقوق بازنشستگان و نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان پیش از موعد که در صحن علنی مجلس مطرح شد، به تصویب نرسید.

وی با بیان اینکه پیشنهاد حذف کل ماده ١٣ توسط یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شد، اظهار کرد: خوشبختانه این پیشنهاد با مخالفت جدی مجلس روبه رو شد و به دنبال آن اصل ماده ١٣ به دلیل وجود ابهامات به کمیسیون ارجاع شد.


تاج الدین تصریح کرد: با توجه به اینکه در بندهای بعدی این تبصره ابهامات عدیده ای وجود داشت و با اشکالات زیاد مجلس مواجه شد، با تدبیر ریاست مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته شد که این ماده مجددا به کمیسیون تلفیق برگردد و در کمیسیون، پس از ویرایش و اصلاح، به صحن علنی مجلس برگردد.
وی با بیان اینکه کلیات ماده این مصوب و بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی نیز مصوب شد، گفت: چگونگی اجرا طبیعتا منوط به اصلاحیه ای است که کمیسیون تلفیق برای این مصوبه خواهد داشت.


به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی، همچنین از تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی چه کسانی که مخالفت کارشناسی داشتند و چه آنان که موافقت جدی در خصوص مطالبه سازمان تامین اجتماعی که حقیقتا مطالبه بیمه شدگان سراسر کشور به ظرفیت ٤٢ میلیون نفر بود، داشتند، تشکر و قدردانی کرد و گفت: امید است کمیسیون تلفیق نیز با عنایت ویژه و با لحاظ کردن منافع سازمان تامین اجتماعی که منافع بیمه شدگان عزیز و خانواده های آنان است، همراهی و همدلی لازم را در اصلاح این ماده داشته باشد.


گفتنی است؛ ماده ١٣، چهار بند دارد که شامل نحوه تسویه بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی، نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان پیش از موعد، همسان سازی حقوق بازنشستگان و همسان سازی حقوق کارکنان پست فشار قوی با کارکنان رسمی و پیمانی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha