دبیر علمی همایش امنیت غذا، سلامت و توسعه با بیان اینکه مصرف نان در ایران ۶ برابر استاندارد جهانی است، افزود: این در حالی است که مردم ایران نصف تا یک سوم استاندارد جهانی لبنیات مصرف می کنند.

مصرف نان در ایران ۶ برابر استاندارد جهانی است

سلامت نیوز:دبیر علمی همایش امنیت غذا، سلامت و توسعه با بیان اینکه مصرف نان در ایران ۶ برابر استاندارد جهانی است، افزود: این در حالی است که مردم ایران نصف تا یک سوم استاندارد جهانی لبنیات مصرف می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، شهریار دبیریان در همایش «امنیت غذا، سلامت و توسعه» با بیان مصرف پایین لبنیات در ایران نسبت به استاندارد جهانی گفت: مصرف لبنیات در کشورهای توسعه یافته به ۳۰۰ تا ۵۰۰ لیتر در سال می رسد و این در حالی است که مردم ایران به طور متوسط سالانه ۷۰ تا ۸۰ لیتر شیر و لبنیات مصرف می کنند.

دبیریان با اشاره به اهمیت موضوع امنیت غذایی در کشور تاکید کرد: درصد بالایی از مردم ما از کمبود کلسیم و ویتامین دی رنج می برند و تب مالت به گفته مسئولان وزارت بهداشت بالا رفته است.

دبیر علمی همایش امنیت غذا، سلامت و توسعه اضافه کرد: استفاده مردم از لبنیات سنتی و فله ای از عوامل اصلی گسترش تب مالت در جامعه است، بنابراین باید مردم را به سمت استفاده از لبنیات صنعتی استفاده کنیم.

وی گفت: ما معتقد نیستیم که فرآورده های سنتی باید تعطیل شود بلکه می گوییم صنعت باید شیر خام و پاستوریزه بهداشتی را به مراکز سنتی تولید لبنیات ارائه دهد.

دبیریان خاطرنشان کرد: مصرف لبنیات در ایران در حالی کمتر از استانداردهای جهانی است که اجرای طرح هدفمندی یارانه ها میزان مصرف شیر و لبنیات در کشور را ۴۲ درصد کاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha